به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۹۰۳۰۲

نتانیاهو: حزب‌الله قوی‌ترین بازوی ایران است

نتانیاهو: حزب‌الله قوی‌ترین بازوی ایران است
گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسرائیل،  حزب‌الله لبنان را «قدرتمند‌ترین بازوی ایران» خواند و تاکید کرد تهدیدات کنونی در مرزهای شمالی اسرائیل نباید ادامه پیدا کنند.
بنیامین نتانیاهو، گفت به ارتش و نیروهای امنیتی این کشور دستور داده تا خود را برای مقابله با حزب‌الله و رفع تهدیدات این گروه آماده کنند.نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «ادامه وضعیت کنونی ممکن نیست. ما موظفیم همه ساکنان شمال [اسرائیل] را در امنیت به خانه‌هایشان بازگردانیم.»
اظهارات نتانیاهو یک روز پس از آن مطرح می‌شوند که عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، اعلام کرد صرف‌نظر از نتیجه مذاکرات آتش‌بس در غزه، اسرائیل خواهان ادامه نبرد با حزب‌الله است.بوحبیب در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: «اسرائیل از طریق واسطه‌ها پیامی برای ما ارسال و به صراحت اعلام کرد که آن‌ها علاقه‌ای به آتش‌بس در لبنان ندارند، حتی اگر در غزه آتش‌بس برقرار شود.»
حملات حزب‌الله به شمال اسرائیل باعث شده بیش از ۶۸ هزار اسرائیلی منازل خود را ترک کنند و به مناطق امن پناه ببرند. این حملات همچنین تاکنون منجر به کشته شدن ۲۰ سرباز و ۲۶ غیرنظامی اسرائیلی شده است.
روزنامه معاریو  نوشت تعدادی از ساکنان مناطق شمالی اسرائیل از رویکرد دولت نتانیاهو در قبال تهدیدات حزب‌الله ناراضی هستند و خواستار پاسخ گسترده اسرائیل به اقدامات این گروه  شده‌اند.
رافائل اِسلَب، یکی از ساکنان شهر کیریات شمونا در شمال اسرائیل، از نبود بازدارندگی در برابر اقدامات حزب‌الله انتقاد کرد و گفت شمار حملات این گروه به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و مردم اسرائیل ممکن است در هر زمانی از شبانه‌روز با تهدیدات این گروه روبه‌رو شوند.
او افزود این در حالی است که مقام‌های نظامی اسرائیل ادعا می‌کنند تهدیدات این گروه رفع شده است.
معاریو همچنین گزارش داد سفیر یک کشور غربی در گفت‌وگو با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، با اشاره به تهدیدات فزاینده حزب‌الله علیه اسرائیل هشدار داده جنگی تمام‌عیار میان دو طرف در خواهد گرفت و «اسرائیل حزب‌الله را نابود خواهد کرد».

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها