کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارآفرینی‌های کوچک بچه‌های نسل آلفا، امیدی برای آینده

27 شهريور 1403 ساعت 14:25

گروه کسب و کار: ایده‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار در دوره‌ها و نسل‌های مختلف متفاوت بوده و حالا با توسعه اینترنت و خلق ایده‌های جدید، در حال گذار از کارآفرین‌های نسل هزاره به نسل زد هستیم. اما در جایی فراتر از انتظار، این بچه‌های نسل آلفا یعنی متولدان اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شمسی هستند که با آموزش‌های جدید در حال نشان دادن استعدادهای خود هستند.


نسل آلفا به دنبال راه‌های جدیدی برای ادامه‌ی مسیر شغلی می‌گردد و دیگر حتی مثل بچه‌های نسل زد، نمی‌خواهند کارمندان خوبی باشند، بلکه می‌خواهند هویت خود را خودشان با کارهایشان تعریف کنند. یک گروه نوجوان که بعد از شرکت در دوره‌ی آموزش راه‌اندازی کسب‌و‌کار، تصمیم گرفته‌اند با آموزش‌هایی که در این دوره دیدند، کسب‌و‌کار خودشان راه راه بیاندازند، از اولین تجربه‌شان می‌گویند. 

یک دختر هنرمند و ایده‌پرداز، یک پسر آشپز، یک دختر خلاق که به یادگیری آنلاین علاقه دارد، نوجوانی که سرش بیشتر از بقیه در حساب و کتاب است و یک نوجوان دقیق برای کنترل کیفیت و بررسی طی شدن درست فرایندهای کار، تیم پنج‌نفره‌ی «فوری فود» را تشکیل دادند.

آنها ایده‌ی درست کردن ساندویچ‌های فوری و ارائه‌ی آن در بسته‌بندی‌های شیک را که دو مدل سس و دو شکلات دست‌ساز هم در آن قرار دارد، اجرایی کردند و می‌گویند می‌خواهند کسب‌و‌کارشان را در آینده توسعه بدهند. 
زیتون زهرایی متولد ۸۸ ، حامی علیپور متولد ۸۹ ، نیکا عزیزی متولد ۸۸ ، محمدمهدی بیات متولد ۹۰ و پرتو پرهیزکاری متولد ۹۰ اعضای این تیم نوجوان هستند.

حامی آشپز گروه است. او می‌گوید: «ما از یک ماه و نیم پیش ایده راه‌اندازی کسب‌و‌کارمان را مطرح کردیم و تصمیم گرفتیم یک پک خاص و شیک غذا ارائه بدهیم. در حال حاضر فقط ساندویچ مرغ و سس پستو داریم، اما در آینده به غذاهایمان تنوع می‌دهیم.» 
نیکا توضیح می‌دهد: «تولید شکلات‌های دست‌ساز را که در پک غذا قرار دارد  در ویدئوهای آموزشی یاد گرفتم. الان دو مدل شکلات داریم اما می‌خواهیم تنوع شکلات‌ها را هم بیشتر کنیم.» 
حامی درباره تشکیل تیم می‌گوید: «ما از طریق کارگاه بی تی وان با هم آشنا شدیم. در این کارگاه اول گفتند هر کسی ایده انفرادی‌اش را ارئه بدهد، بعد گفتند با توجه به ویژگی‌های مشترکی که هر کدام دارید، ایده جمعی را مطرح کنید و ما دیدیم ویژگی‌هایمان برای درست کردن یک پک غذایی مناسب است.»
 
محمدمهدی مسئولیت خرید را در تیم به عهده دارد. او می‌گوید: «اول جعبه را من درست کردم، اما خوب نشد، بنابراین تصمیم گرفتم جعبه آماده بخرم و مسئولیت خرید و بحث‌های مالی به عهده من قرار گرفت.» 
پرتو مسئولیت کنترل کیفیت و بررسی فرایندها را در تیم دارد: «این که کار به چه شکلی پیش می‌رود و اعضای تیم هر کدام در چه مرحله‌ای از کارشان هستند به عهده من است. برای هماهنگی بیشتر گزارش کارها را دریافت و در گروهی که داریم قرار می‌دهم.» 
نیکا می‌گوید: «ما از تعداد محدود شروع کردیم که نظرات و انتقادها را بگیریم و بهبود بدهیم. احتمالا در بخش جعبه و بسته‌بندی تغییراتی ایجاد کنیم. به محصولات هم تنوع بدهیم. در آینده طعم‌های بیشتری هم به شکلات‌ها اضافه می‌کنیم.» 
 
 


کد مطلب: 491582

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/491582/کارآفرینی-های-کوچک-بچه-های-نسل-آلفا-امیدی-آینده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir