کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پادشاه اسپانیا پذیرای اولین سفیر  فلسطین

27 شهريور 1403 ساعت 16:14


گروه بین الملل: «حسنی عبدالواحد» که تاکنون به‌عنوان نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در مادرید فعالیت‌ می‌کرد،  به‌عنوان سفیر کشور فلسطین استوارنامه خود را به پادشاه اسپانیا تقدیم کرد.
 این تغییر و تحولات پس از آن رخ می‌دهد که در ماه مه گذشته، دولت اسپانیا در تصمیمی هماهنگ با ایرلند و نروژ، «کشور فلسطین» را  به رسمیت شناخت.عبدالواحد در ۱۹ مه ۲۰۲۲ این پروتکل را تکمیل کرده بود که سفرا را به‌عنوان نمایندگان کشورشان در اسپانیا رسمیت می‌بخشد، اما در مقام رئیس هیئت دیپلماتیک فلسطین. او به جای تقدیم استوارنامه، مانند کاری که  انجام داد، پیام «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به «فیلیپه ششم» پادشاه اسپانیا رسانده بود.
سفیر کشور فلسطین استوارنامه خود را در مراسم رسمی در کاخ سلطنتی اسپانیا که در آن سفرای جدید مصر، قطر، استرالیا، پاراگوئه و پرو حضور داشتند، تقدیم فیلیپه ششم کرد.
 به رسمیت شناختن فلسطین به‌عنوان یک کشور در ۲۸ مه، رتبه نمایندگی دیپلماتیک در مادرید را به یک سفارت ارتقا داد.اندکی پس از آن، وزارت امور خارجه اسپانیا با ارسال یادداشت شفاهی به هیئت دیپلماتیک فلسطین اعلام کرد که آنها از «تمام امتیازات و مصونیت‌های مربوط به کشورها طبق قوانین بین‌المللی برخوردارند، با توجه ویژه به کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی.»

 


کد مطلب: 491586

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/491586/پادشاه-اسپانیا-پذیرای-اولین-سفیر-فلسطین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir