به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۹۱۶۱۳

با انواع فنس باغی آشنا شوید!

گروه کسب و کار: انواع فنس باغی برای مرزبندی، محافظت، حصارکشی، نظم دادن و کاربردهای فراوان دیگری خریداری می‌شوند. این فنس‌ها نه تنها در روستاها و شهرستان‌های مختلف برای اطراف زمین‌های باغی و کشاورزی استفاده می‌شوند، بلکه نمونه‌هایی از آن برای محوطه‌های مسکونی، زمین‌های بازی، پارک‌ها و سایر فضاهای مشابه هم کاربرد دارند.
با انواع فنس باغی آشنا شوید!
 به عبارتی این محصولات از قدیم‌الایام رایج بوده و امروزه هم همچنان با مدل‌ها و کیفیت‌های جدید یا مدرن خود بسیار پرطرفدار و کاربردی هستند. همه این مسائل باعث شده‌اند که انواع فنس باغی با اجناس، ابعاد و درجه‌های کیفی مختلف وارد عرصه بازار شده باشند و اگر قصد خرید فنس باغی دارید، آشنایی شما با این انواع برای انتخابی بهتر ضرورت دارد.

انواع فنس باغی
همان‌طور که گفته شد، انواع فنس باغی مدل‌های بسیار زیادی را شامل می‌شوند که از جوانب مختلفی نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی این انواع را می‌توانیم در سه دسته بر اساس مدل و جنس، بر اساس ابعاد چشمه و بر اساس ضخامت قرار دهیم.

انواع فنس باغی بر اساس مدل و جنس
در خرید و فروش فنس باغی، انواع مدل‌ها بر اساس مدل و جنس بیشترین تنوع را به خود اختصاص داده‌اند که هر یک کاربرد، ویژگی و کیفیت متفاوتی هم دارند. این انواع ۷ مورد زیر را شامل می‌شوند:

1.    فنس باغی گالوانیزه: اغلب محصولات تولیدکنندگان معتبر امروزی با این جنس ساخته می‌شوند و تقاضا برای آن بسیار زیاد است.به عبارتی ویژگی‌های مهم مانند استحکام و ماندگاری بالا در کنار قیمت به‌صرفه باعث شده تا عمده تولیدات فنس باغی برندهای معتبر، از جمله فنس باغی مفتول کالا، از این جنس و نوع باشند.این نوع فنس با برخورداری از مزایای مهم از جمله مقاومت در برابر خوردگی بهترین گزینه برای حصارکشی اطراف زمین و باغ به حساب می‌آید. ساختار و جنس آن‌ها به‌گونه‌ای است که حتی در آب‌وهوای مرطوب یا شرجی هم به خوبی دوام می‌آورند و در واقع در برابر بارش باران و برف هم به آسانی آسیب نخواهند دید.
2.    فنس باغی گالوانیزه PVC: این فنس را از لحاظ کیفیت و محبوبیت می‌توانیم در رده دوم معرفی کنیم چراکه اگرچه دوام و مقاومت آن نسبت به مدل‌های گالوانیزه کمی بیشتر بوده، اما بالطبع قیمت بالاتری هم دارند. روکش PVC این مورد از انواع فنس باغی باعث شده تا در برابر عوامل جوی و به خصوص آب‌وهوای بارانی یا مرطوب مقاومت بسیار زیادی نشان دهد و دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی نشود. به همین ترتیب ماندگاری طولانی مدتی خواهد داشت و برای انواع زمین‌های کشاورزی، باغی، حیاط و هر فضای باز دیگری کاربرد داشته باشد.

3.    فنس مرغی: فنس مرغی از انواع فنس سبک و ساده با قیمت به‌صرفه است که کاربردهای فراوانی دارد. اگرچه به طور معمول برای استفاده در فضاهایی مانند باغ‌ها و قفس‌های پرندگان کاربرد داشته، اما امروزه به عنوان فنس باغی برای حصارکشی زمین‌های کشاورزی، مزارع، باغچه‌ها، مناطق عمرانی، زمین‌های بازی و زمینه‌های دیگری هم استفاده می‌شود. البته به خاطر داشته باشید ضخامت توری مرغی نسبت به سایر مدل‌هایی که ذکر کردیم، کمتر است.

4.    فنس پرسی: فنس پرسی یکی دیگر از انواع توری با انواع فنس باغی به حساب می‌آید که می‌توانید برای خرید محصولات باکیفیت آن را هم در نظر بگیرید. این مدل‌ها هم با اجناسی مانند مفتول گالوانیزه ساخته می‌شوند. مدل‌های پرسی از هر دو جهت صاف بوده و به عبارتی سطح صافی دارد. این محصولات که با عنوان فنس مشبک یا بافتی هم شناخته می‌شوند، در ابعاد مختلفی تولید شده و اغلب ماندگاری و دوام زیادی هم دارند.

5.    فنس مفتول سیاه: این مدل‌ها در مقایسه با مدل‌های گالوانیزه ماندگاری و دوام کمتری دارد و در شرایط آب‌وهوایی دشوار به آسانی شکسته، خورده و یا خراب خواهد شد. البته در مقایسه با مدل‌های دیگر اغلب دارای قیمت پایین‌تری بوده که البته آن هم به دلیل استفاده از متریال و جنسی با کیفیت پایین‌تر است.

6.    فنس باغی چوبی: این مورد از انواع فنس باغی از نمونه‌های کلاسیک و سنتی به حساب می‌آیند که امروزه چندان استفاده نمی‌شوند و به خصوص در ایران هم رایج نیستند.

انواع فنس باغی بر اساس چشمه



در خرید فنس باغی باکیفیت و مرغوب باید علاوه‌بر جنس و مدل محصول، به اندازه و چشمه هم دقت بسیاری داشته باشید چراکه این مسئله در درجه کیفی و استحکام فنس تأثیر شایانی می‌گذارد. به طور کلی منظور از چشمه‌های فنس، همان ابعاد خانه‌های آن است و به هر اندازه که ابعاد این خانه‌ها یا چشمه‌ها کمتر باشد، محصول بهتر خواهد بود.
در واقع چشمه‌هایی با ابعاد کمتر باعث ایجاد مقاومت بیشتر می‌شوند و به این شکل ماندگاری طولانی‌تری هم دارند اما در عین حال قیمت محصولات را هم بالاتر خواهند برد. به این ترتیب به هر اندازه که چشمه کوچکتر باشد، قیمت فنس باغی هم بالاتر خواهد بود. در حال حاضر رایج‌ترین ابعاد چشمه فنس باغی در ابعاد ۴ الی ۸ سانتی‌متر هستند اما ابعاد کمتر یا بیشتری هم در بازار موجود است.

انواع فنس باغی بر اساس ضخامت



انواع فنس باغی بر اساس ضخامت سیم‌های محصول هم تنوع دیگری دارند که باید پیش از خرید نسبت به آن‌ها آگاه باشید. همان‌طور که مشخص است، ضخامت سیم هم در کیفیت تأثیر می‌گذارد و به این ترتیب به هر اندازه که این ضخامت بیشتر باشد، بالطبع درجه کیفی، دوام و مقاومت هم بالاتر خواهد بود.
البته مشخصاً این مسئله هم در قیمت فنس باغی تأثیر خواهد گذاشت و ضخامت بیشتر به معنای قیمت بالاتر است. در نتیجه اگر بخواهید محصولی با درجه کیفی متوسط و مطلوب را همراه قیمتی به‌صرفه خریداری کنید، باید یک ضخامت متوسط را هم انتخاب کنید. ضخامت‌های رایج در بازار از حدود ۱ الی ۵ میلی‌متری هستند و می‌توانید با بررسی جدول قیمت‌ها و در نظر گرفتن کیفیت مورد نظرتان، ضخامت دلخواه را انتخاب کنید.

کدام نوع فنس باغی را بخریم؟
از آنجایی که کاربردهای فنس باغی بسیار گسترده بوده و حتی در صورت استفاده برای حصارکشی زمین‌های باغی هم همچنان ابعاد، شرایط محیطی و نیازها متفاوت است، باید انتخاب و خرید فنس باغی را بر اساس نیاز خودتان انجام دهید. با این حال پیشنهاد ما این است که خرید مدل‌های باکیفیت و بادوامی مانند فنس گالوانیزه را در نظر بگیرید.
 
برچسب ها: فنس باغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها