کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقادات رئیس دیوان عالی كشور از پزشكیان

28 شهريور 1403 ساعت 2:24


گروه سیاسی: رئیس دیوان عالی كشور با اشاره به نحوه مدیریت حکومت اسلامی خطاب به آقای پزشکیان رئیس‌جمهور محترم گفت: باید فرازی از سفارشات امیرالمؤمنین علی (ع) به مالک‌اشتر را از باب تذکر خدمت جنابعالی عرض کنم که ایشان می‌فرماید؛ وَلاَ یَکُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَالْمُسِیءُ عِنْدَکَ بِمَنْزِلَة سَوَاء، فَإِنَّ فِی ذَلِکَ تَزْهِیداً لِاَهْلِ الاِحْسَانِ فِی الاِحْسَانِ، وَتَدْرِیباً لِاَهْلِ الاِسَاءَةِ عَلَى الاِسَاءَةِ، وَأَلْزِمْ کُلاًّ مِنْهُمْ مَا أَلْزَمَ نَفْسَهُ. به آن معنا که‌ای مالک نیکوکار و بدکار در برابرت یکسان نباشند، که این کار نیکوکار را در انجام کار نیک بی‌رغبت، و بدکار را در بدى ترغیب می‌کند و با هریک چنان رفتار کن که او خود را بدان ملزم ساخته است.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در ادامه تفسیر فرمایش امیرمؤمنان گفت: جناب آقای پزشکیان در صحبت‌های تبلیغاتی خود در ایام انتخابات و پس از آن در دوران تصدی ریاست‌جمهوری بر آیات قرآن کریم و روایات و خطابه‌های نهج البلاغه استناد می‌کنند که این موضوع مایه مباهات و افتخار نظام اسلامی است لکن در انتصاباتی که شاهد آن هستیم، برخی افرادی سابقه خوبی ندارند و طبق فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) این موضوع به نفع نظام اسلامی نیست که تحت عنوان وفاق ملی همه افراد باسابقه خوب و بد و مُحسن و مُسی را در یکجا جمع کنیم که اگر این‌گونه عمل کنیم، افراد نیکوکار و خوش‌سابقه بی‌رغبت می‌شوند و افراد بدنام به رفتار بدشان تشویق می‌شوند.
منتظری با اشاره به نشست خبری  رئیس‌جمهور اظهار کرد: روز دوشنبه خانمی با وضعیت نامناسب پوششی به‌محض اینکه پشت تریبون قرار گرفت، به گشت ارشاد طعنه زد و آقای رئیس‌جمهور هم گفتند که مگر گشت ارشاد هنوز هست و اذیت می‌کند؟ و قول برخورد با آن را دادند که باید عرض کنیم اگر قرار است با گشت ارشاد برخورد شود باید با وضع نامناسب حجاب آن فرد هم برخورد شود و نباید ارزش‌ها پایمال شود و خون شهدای گران‌قدر زیر پا گذاشته شود و وقتی آن خانم با آن وضع نامناسب حجاب صحبت می‌کنند، توقع است که رئیس‌جمهور ایران اسلامی در پخش زنده سیما موضع صحیحی اتخاذ کند البته در موضوع حجاب باید کار فرهنگی و تبلیغاتی و سرمایه‌گذاری آموزشی در مدارس صورت گیرد و آخرین نهاد‌ها دستگاه انتظامی و قضایی است که باید وارد عمل شوند.
رئیس دیوان عالی کشور افزود: امروزه در سفر‌های مختلف ما به اقصی‌نقاط کشور بسیاری از افراد از عموم مردم و مسئولین دلسوز نظام و انقلاب ابراز ناراحتی خود را از موضوع بدحجابی دارند. ان‌شاءالله خداوند به همگان توفیق دهد آنچه که مرضی رضای خداوند متعال و حضرت ولیعصر (عج) است، انجام دهیم. ما وظیفه داریم که در تقویت و حمایت رئیس‌جمهور محترم همراه باشیم و کمک کنیم و هرجا نیاز به یاری دارند، یاری دهیم و البته هرجا هم نیازی به تذکر است نیز تذکر دهیم و یک طلبه‌ای مثل بنده وظیفه دارد در هر زمان و هر مکان در صورت مشاهده مشکلات و ناهنجاری‌ها آن را متذکر شود.

 


کد مطلب: 491621

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/491621/انتقادات-رئیس-دیوان-عالی-كشور-پزشكیان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir