به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۴:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۹۱۹۱۵

اسرائیل دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود

اسرائیل دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود
گروه بین الملل: شبکه خبری ای‌بی‌سی به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی گزارش داد اسرائیل در ساخت پیجرهایی که در هفته جاری در لبنان منفجر شدند دست داشته است.
به گزارش انتخاب، وبگاه شبکه خبری ای‌بی‌سی ادعا کرده اسرائیل برای این نوع نفوذ در زنجیره تأمین وسایل ارتباطی مذکور دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود.
منبع مورد استناد ای‌بی‌سی ادعا کرده  اسرائیل از شرکت‌های صوری برای پیشبرد برنامه‌اش استفاده کرده و چندین لایه از مأموران اطلاعاتی اسرائیل و تجهیزات آن‌ها را تحت پوشش یک شرکت قانونی تولیدکننده پیجر به کار گرفته است. ای‌بی‌سی نوشته دست‌کم بعضی از افراد دخیل در این فعالیت اطلاعی از اینکه برای چه کسانی کار می‌کنند نداشتند.
منابع آگاه به این رسانه آمریکایی گفته‌اند در پیجرها یک تا ۲ اونس (بین ۳ تا ۶ گرم) ماده منفجره و یک ضامن برای کلید زدن انفجار جاسازی شده بود.
خبرگزاری رویترز هم ساعاتی قبل‌تر با استناد به نامه‌ای از دولت لبنان به شورای امنیت سازمان ملل به جزئیاتی درباره انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان اشاره کرده بود. طبق ادعای رویترز، تحقیقات اولیه مقام‌های لبنانی نشان می‌دهد که دستگاه‌های مذکور قبل از رسیدن به لبنان بمب‌گذاری شده بودند.
رویترز می‌گوید هیئت نمایندگی لبنان در سازمان ملل این ارزیابی را در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت عنوان کرده است. مسئولان لبنانی علاوه بر این گفته‌اند که دستگاه‌های ارتباطی فوق با ارسال پیام‌های الکترونیکی دچار انفجار شده‌اند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها