به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۵:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۹۱۹۶۷

استعفای احساسی سرمربی استرالیا

استعفای احساسی سرمربی استرالیا
گروه ورزشی: گراهام آرنولد از هدایت تیم ملی کشورش استعفا کرد.به گزارش "ورزش سه"، گراهام آرنولد، سرمربی باتجربه و کهنه‌کار تیم ملی استرالیا بعد از نتایج ضعیف در فیفادی سپتامبر، از هدایت تیم ملی استرالیا کناره‌گیری کرد. استرالیا در شروع مقدماتی جام جهانی یک باخت مقابل بحرین و یک تساوی برابر اندونزی داشت که موجی از انتقادات را نسبت به این سرمربی به وجود آورد.

آرنولد 61 ساله از شش سال پیش و با پایان کار آنکه پوستگوغلو بعد از جام جهانی 2018 روسیه هدایت تیم استرالیا را برعهده گرفت و در این مدت دو جام ملت‌ها و یک جام جهانی را با این تیم پشت سر گذاشت. موفقیت بزرگ او با صعود استرالیا از مرحله گروهی جام جهانی رقم خورد اما در جام ملت‌ها نتوانست این تیم را به عنوان قهرمانی برساند.

او استعفای خود را با انتشار یک ویدیوی احساسی جالب در صفحه فدراسیون این باشگاه اعلام کرد: «من باید صادق باشم و همیشه هستم. از زمان شکست در جام ملت‌های آسیا خیلی سختی کشیدم. من واقعا به آن تورنمنت رفتم چون فکر می‌کردم می‌توانیم آن را ببریم. در شش ماه گذشته سعی کردم خودم را متقاعد کنم که ادامه دهم اما نمی‌توانستم.»

گراهام آرنولد در حالی از هدایت استرالیا استعفا داده که حالا ساکروس به نخستین تیمی تبدیل می‌شود که در اثر ناکامی مقدماتی جام جهانی 2026 آمریکا سرمربی خود را از دست می‌دهد و مجبور به تغییر می‌شود. سرنوشتی که شاید به زودی به سراغ تیم ملی عربستان هم برود.آرنولد سابقه 56 بازی ملی در تیم استرالیا را دارد و همچنین دو دوره هدایت تیم المپیک این کشور را برعهده داشته است.فدراسیون فوتبال استرالیا بلافاصله بعد از استعفای گراهام آرنولد، این کناره‌گیری را پذیرفت و ضمن تقدیر از زحمات شش ساله این سرمربی، اعلام کرد که به زودی سرمربی جدید این تیم معرفی خواهد شد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها