به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۹۲۲۷۰

طوفان و سیل امروز این ۵ استان را درمی‌نوردد

طوفان و سیل امروز این ۵ استان را درمی‌نوردد
گروه جامعه: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در چند استان کشور خبر داد.به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص فعالیت سامانه بارشی هراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت طی امروز (یکشنبه) برای آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و نیمه غربی مازندران هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس این هشدار احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت، محصولات کشاورزی و تجهیزات شهری و برونشهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاع پیش‌بینی شده است.

عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغ‌ها و مزارع و انتقال محصولات برداشت‌شده به مکان‌های مسقف توصیه‌های سازمان مذکور است.

باد شدید و گرد و خاک در ۳ استان
سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش گرادیان فشاری همراه با وزش باد نسبتا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک طی امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) هشدار زرد دیگری برای شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی نیز وزش باد شدید، در مناطق مستعد گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد و...، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال توصیه‌های این سازمان است.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها