به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۲۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۹۲۳۱۵

دومین صادرکننده غلات جهان در مسیر پیروزی

دومین صادرکننده غلات جهان در مسیر پیروزی
گروه اقتصادی: انجمن صادرکنندگان برنج تایلند اعلام کرد که صادرات برنج تایلند امسال از هدف فراتر می‌رود اما در سال ۲۰۲۵ کاهش می‌یابد.به گزارش ایسنا، انجمن صادرکنندگان برنج تایلند اعلام کرد که صادرات برنج تایلند ممکن است از هدف فراتر رود و به ۸.۵ میلیون تن در سال جاری برسد و این قبل از این است که در سال ۲۰۲۵ به ۶.۵ میلیون تن کاهش یابد.
 
بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی، این انجمن امسال ۸.۲ میلیون تن صادرات برنج را هدف قرار داده بود و در هفت ماهه اول حدود ۵.۷ میلیون تن حمل شده است. تایلند دومین صادرکننده غلات در جهان است.
چوکیات اوپاسوونگ، رئیس افتخاری این انجمن به رویترز اعلام کرد که این انجمن نگران است که افزایش ارزش پول بر صادرات سال آینده تأثیر بگذارد و رقابت افزایش یابد. وی گفت امسال مشکلی نیست اما در سال آینده، اگر بات به افزایش خود ادامه دهد، فروش برنج دشوارتر خواهد شد.

چوکیات گفت اگر هند، صادرکننده برتر، محدودیت صادرات برنج سفید را لغو کند، تایلند نیز با رقابت بیشتری روبرو خواهد شد. وی افزود انتظار می‌رود تولید جهانی برنج نیز در سال آینده افزایش یابد.
طبق گزارش رویترز، چوکیات گفت که قیمت برنج ویتنام بالاتر از قیمت برنج تایلندی بود و به تایلند اجازه می‌داد غلات بیشتری بفروشد، اما رقابت در سال آینده دشوار خواهد بود.
برچسب ها: برنج تایلند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها