کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وال مش چیست؟ بررسی کاربرد، مزایا و ویژگی های آن

3 مهر 1403 ساعت 8:05

گروه کسب و کار: اگر بخواهیم یکی از جدیدترین راهکارها برای افزایش مقاومت ساختمان‌ها را به شما معرفی کنیم، باید به تعریف وال مش بپردازیم. با توجه به اینکه اغلب مناطق ایران در معرض زلزله یا فرونشست زمین قرار دارند، بنابراین استفاده از سازه‌هایی همچون وال مش که باعث افزایش استحکام ساختمان می‌شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب مهندسین تیم وال مش گروپ قرار است برای شما توضیح دهند که برای طراحی و اجرای وال مش باید به چه صورت عمل نمود و این سازه چه مزایایی دارد. پس با ما همراه باشید.


 اگر بخواهیم یکی از جدیدترین راهکارها برای افزایش مقاومت ساختمان‌ها را به شما معرفی کنیم، باید به تعریف وال مش بپردازیم. با توجه به اینکه اغلب مناطق ایران در معرض زلزله یا فرونشست زمین قرار دارند، بنابراین استفاده از سازه‌هایی همچون وال مش که باعث افزایش استحکام ساختمان می‌شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب مهندسین تیم وال مش گروپ قرار است برای شما توضیح دهند که برای طراحی و اجرای وال مش باید به چه صورت عمل نمود و این سازه چه مزایایی دارد. پس با ما همراه باشید.

منظور از وال مش چیست؟
در ساخت وال مش از کامپوزیت‌های سیمانی تقویت شده با الیاف پارچه استفاده می‌شود. وال مش باید در بین ملات ساختمانی نصب گردد تا بتواند مقاومت سازه‌های ساختمان را در برابر هرگونه لرزش افزایش دهد. البته مقاومت ساختمان در برابر زلزله تنها یکی از کاربردهای وال مش که جایگزین وال پست های قدیمی شده است است. جالب است بدانید که این سازه منجر به کاهش بار لرزه ای واره بر دیوار ها می باشد. بنابراین برای مواقعی که شما می‌خواهید تعداد طبقات ساختمان را افزایش دهید، طراحی و محاسبه وال مش به عنوان یک گزینه بسیار مهم روی میز قرار می‌گیرد. باید حتماً این سازه در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار گیرد تا استحکام ساختمان افزایش یابد.

مزایای استفاده از والمش در ساختمان سازی
به طور کلی در صنعت ساختمان‌سازی، سازه‌های زیادی ابداع شده است که به استحکام ساختمان‌ها کمک می‌کند و بنابراین در مناطق زلزله‌خیز کاربرد زیادی دارند. اما چرا در چند سال اخیر ما شاهد افزایش نظم و اجرای وال مش هستیم؟ چنین اتفاقی را باید در مزیت‌ های استفاده از وال مش جستجو کنید که عبارتند از:

•    وال مش می‌تواند مقاومت ساختمان را در برابر هرگونه لرزش افزایش دهد. در واقع لرزش چه ناشی از زلزله و چه ناشی از عوامل مخرب رخ بدهد، به هر حال وال مش می‌تواند مقاومت ساختمان را حفظ کند.
•    شما در عین حال که یک روش بسیار عالی برای افزایش استحکام ساختمان اجرا کرده‌اید، از نظر هزینه‌ها نیز سود زیادی نصیب شما می‌گردد.
•    بررسی ساختار فیزیکی وال مش نشان داده است که این نوع سازه، وزن کمی دارد. بنابراین در عین حال که کمک می‌کنند مصالح ساختمانی بتوانند بار زیادی را تحمل کنند، به خودی خود فشاری به سازه‌ها و مصالح ساختمانی وارد نخواهد کرد.
‌    در صنعت ساختمانی‌سازی، بحث سرعت اجرای کار در کنار کیفیت، اهمیت بسیار زیادی دارد. شما چنین شرایطی را می‌توانید با سازه وال مش تجربه کنید. در مقایسه با روش‌های سنتی، سرعت طراحی، نصب و اجرای وال مش بسیار بالاتر است.
•    یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از وال مش برای ساختمان‌سازی این است که برای اجرای آن اصلاً نیازی نیست شما در محل تقاطع دیوارها، هشتی‌گیری انجام دهید.
•    حتی شما می‌توانید از وال مش برای دیواره‌هایی که وال پست ندارند، به راحتی استفاده نمایید.
•    وال مش با انواع مصالح ساختمان سازگار است. بنابراین شما از هر مصالحی که استفاده می‌کنید، باز هم درنهایت می‌توانید وال مش را اجرا کنید.
•    انعطاف‌پذیری وال مش بسیار زیاد است. بنابراین شما در هر قسمت از ساختمان به راحتی می‌توانید وال مش را نصب کنید.

وال مش گروپ

کاربردهای وال مش
شما به عنوان یک سرمایه‌گذار در حوزه ساختمان‌سازی، قبل از اینکه به سراغ طراحی و اجرای وال مش بروید، باید بدانید که این سازه در چه مواردی کاربرد دارد:

پوشاندن سطح خارجی دیوارها
شما می‌توانید از وال مش به عنوان یک لایه محافظتی استفاده کنید. در مناطقی که بارندگی بسیار زیاد است یا اینکه رطوبت هوا در طول سال افزایش پیدا می‌کند، قرار دادن وال مش روی دیوارهای خارجی، به عنوان یک لایه حفاظتی عمل خواهد کرد. در چنین شرایطی وال مش نه تنها استحکام ساختمان را بالا می‌برد، بلکه مانع از نفوذ رطوبت هوا به داخل ساختمان خواهد شد. جالب است بدانید که وال مش به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی نیز عمل می‌کند. در واقع این پوشش، چند منظوره خواهد بود و ساختمان شما را در برابر پرتی انرژی و ورود آلودگی صوتی نیز محافظت می‌کند.

ایجاد سطوح با قابلیت رنگ آمیزی
با توجه به اینکه وال مش باعث می‌شود سطح خارجی دیوار کاملا صاف و یکدست باشد، بنابراین یک پوشش مناسب را برای رنگ‌آمیزی فراهم می‌کند. این موضوع برای طراحی نمای ساختمان، اهمیت زیادی دارد.

مراحل نصب و اجرای سیستم وال مش
اکنون که با ویژگی‌ها و مزایای سیستم وال مش آشنا شدید، بد نیست نگاهی به مراحل اجرای سیستم وال مش داشته باشید. به طور کلی نصب و اجرای وال مش به صورت زیر پیش می‌رود:

•    ابتدا باید سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی پاک کنید. بنابراین گچ اضافه بر روی دیوار، گرد و غبار، روغن یا هر ترکیب دیگری که وجود دارد، باید پاکسازی شوند.
•    سپس یک لایه از پلاستر سیمانی یا گچی بر روی دیوار نصب می‌شود تا این سطح برای اجرای وال مش آماده گردد.
•    اکنون دیوار آماده نصب و اجرای وال مش است. این کار باید به صورت حرفه‌ای انجام شود تا وال مش به خوبی با دیوار اتصال برقرار نماید.
•    در مرحله بعدی باید لایه دوم پلاستر سیمانی یا گچی بر روی نوارهای وال مش اجرا شوند.
•    اکنون باید به سراغ مرحله آخر یعنی نصب نبشی با چسب اپوکسی بروید. هدف از این کار این است که دیوار به طور کامل مهار شده و بتواند مقاومت زیادی در برابر باد، زمین لرزه یا هر نوع عامل مخرب به دست بیاورید. برای این منظور، نبشی‌های منقطعی یا ناودانی باید به صورت منظم در فاصله‌های مشخص با دیوار نصب شوند.

کلام آخر
در حال حاضر، شرکت‌های بسیاری در زمینه طراحی و تولید انواع وال مش فعالیت دارند. اما یکی از گروه‌های معتبر در این زمینه، وال مش گروپ شناخته شده است. شما می‌توانید به سایت وال مش گروپ مراجعه کرده و تجهیزات لازم برای نصب و اجرای وال مش را خریداری کنید. حتی برای نصب وال مش می‌توانید بر روی کمک مهندسین وال مش گروپ حساب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وب سایت رسمی وال مش گروپ به نشانی اینترنتی www.wallmesh.group مراجعه نمایید.
 


کد مطلب: 492531

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/492531/وال-مش-چیست-بررسی-کاربرد-مزایا-ویژگی-های

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir