به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۴۹۲۶۰۵

پیامی مرموز از عمق فضا دریافت شد

پیامی مرموز از عمق فضا دریافت شد
گروه علمی: ستاره‌شناسان با پدیده‌ای جالب توجه روبه‌رو شدند که از اعماق فضا به زمین رسیده است. آن‌ها پس از کشف سیگنال‌های رادیویی بسیار قدرتمند متوجه این پدیده شدند.به گزارش خبرآنلاین،سیگنال‌های رادیویی یاد شده ویژگی بسیار شگفت‌انگیزی دارند. آن‌ها بیش از ۸ میلیارد سال در فضا سفر کرده‌اند و حالا به ما رسیده‌اند. این ویژگی می‌تواند در کشف برخی از رازهای بزرگ جهان رهگشا باشد.

این سیگنال که «FRB 20220610A» نام گرفته از امواج رادیویی کوتاهی تشکیل شده که هر کدام فقط چند میلی‌ثانیه ظاهر می‌شوند.هنوز منشاء این سیگنال مشخص نیست اما دورترین پیامی است که از عمق فضا به زمین رسیده است.

قدرت این سیگنال تازه کشف شده نیز بسیار چشمگیر است و در چند میلی‌ثانیه بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که خورشید طی ۳۰ سال در فضا می‌پراکند.به باور برخی کارشناسان سیگنال‌های این چنین می‌تواند به انفجار ستاره‌هایی مشهور به «مگنتار» مربوط باشد. مگنتار یا ستاره مغناطیسی (مغنااختر) نوعی ستاره نوترونی است که میدان مغناطیسی بسیار نیرومندی دارد.در تئوری این سیگنال‌های می‌تواند به ما کمک کند تا تصویر جامع‌تری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم پیدا کنیم. می‌توان با استفاده از آن‌ها به نقشه‌ای از ساختار جهان دست یافت.
برچسب ها: فعالیت فضایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها