کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاخص سهام آسیا بالا رفت

3 مهر 1403 ساعت 13:19


گروه اقتصادی: سهام آسیایی روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در بیش از دو سال و نیم گذشته رسید که تحت تاثیر اقدامات محرک پولی و مالی چین تقویت شد. سهام آسیایی روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در بیش از دو سال و نیم گذشته رسید که تحت تاثیر اقدامات محرک پولی و مالی چین تقویت شد، در حالی که انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در ایالات متحده، تمایلات ریسک را بالا نگه داشت و دلار را تحت فشار قرار داده است.

 رگولاتورهای ارشد مالی چین از فهرست اقداماتی پرده برداری کردند و گفتند که نرخ ذخایر قانونی بانکی را 50 واحد کاهش می دهد و در عین حال نرخ بهره وام مسکن را کاهش می دهند تا تلاش کند رشد اقتصادی را تحریک کنند. این حرکت باعث شد شاخص سهام چین بالاتر رود.

 شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ در معاملات اولیه بیش از 2 درصد جهش کرد و شاخص املاک 5 درصد افزایش یافت. این باعث شد گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی 0.41 درصد بالاتر برود و به 588.43 برسد، سطحی که آخرین بار در آوریل 2022 مشاهده شد.

 در همین حال، تمرکز سرمایه‌گذاران روی تصمیم سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا نیز در اواخر روز خواهد بود، زمانی که انتظار می‌رود این بانک بر روی نرخ‌ها ثابت بماند. شاخص سهام نیکی ژاپن بزرگترین محرک در معاملات اولیه بود و پیش از سخنرانی کازو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن ، با 1.4 درصد افزایش به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید.

در حالی که معامله گران به هضم حرکت بزرگ فدرال رزرو ادامه دادند و سیاست گذاران نیاز به کاهش 50 واحدی نرخ بهره را توضیح دادند، سهام ایالات متحده شب گذشته با افزایش نسبتاً کمی بسته شدند. ابزار CME Fedwatch نشان داد که بازارها در حال حاضر به طور مساوی بر سر این که آیا بانک مرکزی ایالات متحده در ماه نوامبر به کاهش 50 واحدی دیگر یا 25 واحدی ادامه خواهد داد، تقسیم شده است. 

 شاخص دلار که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش رقیب اندازه گیری می کند، در 100.95 قرار داشت که فاصله چندانی با پایین ترین سطح یک ساله 100.21 هفته گذشته ندارد. ین تغییر کمی داشت و به 143.65 در هر دلار رسید.

 یورو در اوایل معاملات آسیا در 1.11055 دلار ثابت بود و در روز دوشنبه حدود 0.5 درصد کاهش یافت، زیرا گزارش های فعالیت تجاری برای اقتصاد منطقه یورو ناامیدکننده شده است و انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در سال جاری را افزایش داد.


کد مطلب: 492638

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/492638/شاخص-سهام-آسیا-بالا-رفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir