کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین واکنش پیاتزا به سرمربیگری والیبال ایران

3 مهر 1403 ساعت 18:03


گروه ورزشی: سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران در نخستین گفتگوی خود ضمن ابراز خرسندی از پذیرفتن هدایت تیم ایران گفت: هدف ما قرار گرفتن در بین رنکینگ هشت تیم اول جهان است.

به گزارش ایسنا، روبرتو پیاتزا که از سیزدهم شهریور ماه از سوی رئیس فدراسیون والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران معرفی شد، در نخستین گفتگوی خود در این خصوص اظهار کرد: پذیرش این مسئولیت برایم بسیار شگفت‌انگیز است چرا که می‌خواستم به این موقعیت برسم. بسیار خوشحالم که سرمربی تیم ملی والیبال ایران هستم.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر جهان آرزوی ما نیست بلکه هدفمان است. البته باید تمرکزمان را بر گرفتن جایگاه میان هشت تیم برتر بگذاریم نه این که گاهی این هدف را فراموش کنیم. رویای من برای فدراسیون والیبال ایران این است که به هدفش در المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ برسد. فکر می‌کنم این فقط یک آرزو نیست بلکه یک خواسته است.

پیاتزا درباره قرعه ایران در مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: قرعه کشی خوبی بود و خوش شانس بودیم چرا که در همان گروهی که فیلیپین قرار دارد، جای گرفتیم. فیلیپین به دلیل میزبانی در گروه A قرار گرفت و طبق قرعه‌کشی ایران هم در این گروه جای گرفت و از این بابت خیلی خوشحال هستم که راهمان مشخص شد. باید سریعا رتبه نخست گروه A را به دست آوریم و در ادامه به آینده فکر کنیم.

وی درباره چگونگی بررسی عملکرد بازیکنان والیبال ایران گفت: با دستیارم توتولو و برخی از آنالیزورهای ایرانی در ارتباط هستم. بازیکنان ایرانی و حتی لژیونرها را مدنظر داریم. برخی در ایتالیا، بعضی در لهستان و عده‌ای هم در فرانسه بازی می‌کنند، عملکرد تمام بازیکنان را تحت نظر داریم. طبیعی است که عملکرد آن‌ها را در تمامی شرایط مدنظر قرار دهیم. نه فقط در پست حمله یا دفاع، ما باید در همه موقعیت‌ها آنها را بررسی کنیم، حتی درباره وضعیت فیزیکی، با مربی بدنسازی مکاتبه داریم که متوجه شویم، چطور می‌توانیم شرایط جسمانی بازیکنان را به بهترین شکل برای حضور در مسابقات پیش رو در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که مذاکرات با او برای سرمربیگری ایران در دوره‌های گذشته تاکنون چه تفاوتی داشته است، افزود: این سوال بسیار جذاب است چرا که در مذاکرات قبلی مهم‌ترین مشکل زمان بود. درباره قراردادم با هلند آگاه بودم و باید قبل از یکم ژانویه ۲۰۲۳ همه چیز را نهایی می‌کردم. در آن زمان هیچ شانسی برای امضای قرارداد وجود نداشت پس ما آن گزینه موجود در قراردادم با هلند برای فسخ را از دست دادیم. قرارداد من با هلند تا سال ۲۰۲۴ برقرار بود تا این فصل به پایان برسد. می‌توانم به شما بگویم مشکل دقیقا زمان بود و خوشحالم که توانستم کاملاً شفاف این موضوع را توضیح دهم.

وی ادامه داد: مذاکره با آقای تقوی خیلی سریع پیش رفت، وقتی او متوجه شد که این امکان وجود دارد که قراردادی با من داشته باشد و متوجه اهدافم شد به توافق رسیدیم و در مورد پول هیچ صحبتی نکردیم، بخاطر اینکه هدف من بدست آوردن پول زیاد نبود، بلکه می‌خواستم نقطه نظر خودم را دنبال کنم. هدف من حضور در  المپیک لس‌آنجلس است و فکر می‌کنم با فدراسیون والیبال ایران و بازیکنان ایرانی می‌توانم به این هدف دست پیدا کنم. با فدراسیون والیبال و مردم ایران می‌خواهیم رویاپردازی کنیم و کلام آخر من بسیار ساده است، ما باید برای رویای مشترکمان مبارزه کنیم. پس همه با هم برای حضور در لس آنجلس ۲۰۲۸ تلاش می‌کنیم.


کد مطلب: 492687

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/492687/اولین-واکنش-پیاتزا-سرمربیگری-والیبال-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir