به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۲۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۹۲۶۹۰

امکان تعدیل محرومیت هواداران سپاهان

امکان تعدیل محرومیت هواداران سپاهان
گروه ورزشی: یک کارشناس حقوقی حوزه فوتبال درباره احکام کمیته انضباطی برای حواشی دیدار سپاهان و ملوان گفت: حکم کمیته انضباطی و محرومیت سپاهان از همراهی ۷۵ درصد از هواداران خود در یک مسابقه سنگین بود و فکر می‌کنم در مرحله تجدیدنظرخواهی امکان تعدیل این حکم در کمیته استیناف وجود داشته باشد.
 
به گزارش ایسنا، محمدرضا شاه‌منصوری با اشاره به محرومیت سپاهان از حضور ۷۵ درصد از هواداران خود در یک مسابقه به علت حضور هوادار خاطی و محروم خود در دیدار این تیم با ملوان اظهار کرد: به نظر من هدف غایی فوتبال، جذب تماشاگر و خوب شدن حال دل مردم است و وقتی از این منظر به این حکم نگاه کنیم، این محرومیت قدری سنگین به نظر می‌رسد.

وی درباره بیانیه باشگاه سپاهان و این موضوع که کنترل ورودی ورزشگاه‌ها به عهده نیروی انتظامی است نه باشگاه‌ها، افزود: اساساً این رای کمیته انضباظی از این فکر برخواسته که هواداران یک تیم، منتسب به آن تیم هستند. همانطور که کادر فنی و بازیکنان یک تیم به آن تیم منتسب‌اند و وقتی تماشاگری با وجود یک دادنامه قطعی رأیی را نقض می‌کند عواقب آن علاوه بر خود شخص خاطی، متوجه باشگاه هم است و رعایت، اعمال و اجرای مفاد دادنامه‌ای که توسط یک مرجع قضایی از سوی فدراسیون صادر شده با باشگاه سپاهان است حتی اگر این اجرا با صعوبت و دشواری همراه باشد.

این وکیل ورزشی با اشاره به امکان تجدید نظرخواهی ادامه داد: به نظر من با توجه به اینکه رای کمیته انضباطی قطعی نبوده و هنوز امکان تجدیدنظرخواهی وجود دارد. اگر کمیته انضباطی باشگاه سپاهان رأیی صادر و تنبیهی را علیه این هوادار خاطی اعمال کند، فکر می‌کنم امکان تعدیل شدن این رای در کمیته استیناف وجود داشته باشد.

او در خصوص محکومیت باشگاه سپاهان به خرید ۵ دستگاه شوک اکسترنال برای توزیع بین ۵ باشگاه بیان کرد: درباره این حکم باید این طور بگویم که مقام قضایی تکلیفی بر رسیدگی نسبت به شخصی را (که در این مورد منظور باشگاه است) ندارد تا زمانی که با یک تخلف توام با غفلت که منتج به عواقب سنگین شده روبرو شده باشد. در این حالت است که مقام قضایی خود را مکلف به صدور رای انضباطی می‌داند. در این موضوع تفاوت باشگاه سپاهان با دیگر باشگاه‌ها این است که دیگر باشگاه‌ها اگرچه مثل سپاهان این دستگاه را ندارند اما در موقعیت حقوقی باشگاه سپاهان نیستند.

شاه‌منصوری درباره طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده بیرانوند و سرعت رسیدگی به پرونده‌های باشگاه سپاهان هم تصریح کرد: به طور کلی من خودم موافق سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها هستم اما این موضوع به هیچ وجه دوگانگی در برخورد نیست چراکه پرونده دعوای فسخ و غرامت پرسپولیس و تراکتور و بیرانوند در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال و پرونده‌های باشگاه سپاهان در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بوده است و صلاحیت ذاتی رسیدگی هر یک از این کمیته‌ها متفاوت است. ما پیش از این هم در پرونده‌های مشابه پرونده فسخ علیرضا بیرانوند مثل پرونده دعوی باشگاه استقلال و ذوب‌آهن و فسخ ارسلان مطهری و دعوی باشگاه‌های استقلال و تراکتور و فسخ رشید مظاهری و ...‌ تاخیرهایی مشابه همین پرونده داشته‌ایم و این تاخیر موضوع جدیدی نیست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها