کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کوهنورد تهرانی در دماوند مفقود شد

3 مهر 1403 ساعت 18:25


گروه حوادث:محمد حسن صفری از کوهنوردان گروه‌های مردمی و باسابقه کشورمان در روز چهارشنبه تاریخ ۲۸ شهریور همراه با بهنام موحدان برای صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی راهی ارتفاعات این قله شده است، اما پس از گذشت چند روز و با وجود پیگیری‌های مکرر خانواده این کوهنورد هیچ خبری از وی نیست.

به گزارش تابناک، این کوهنورد به اذعان و گفته خانواده‌اش چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ از تهران تنها به سمت قله دماوند حرکت می‌کنند و در بارگاه سوم شب چهارشنبه استراحت می‌کند و پنجشنبه صبح از جبهه جنوبی اقدام به صعود می‌کنند و در مسیر با دو نفر هم مسیر می‌شود و حوالی ساعت ۱۳ به همراه همین دو نفر به قله صعود و ساعت ۱۳:۱۵ اقدام به بازگشت می‌کند که به هوای مه آلود برخورد می‌کنند و بین وی با دوستانش فاصله می‌افتد؛ فاصله‌ای که سبب شده تا به امروز اثری از وی نباشد.

 
بنابراذعان خانواده این کوهنورد، آنها با مراجعه به آگاهی آمل پرونده‌ای تشکیل دادند ولی تا به این لحظه از طرف آگاهی آمل کار جدی برای پیدا کردن این کوهنورد انجام نشده و علی رغم تشکیل پرونده در آگاهی آمل اقدامات امدادی اعم از ردیابی و نقطه زنی آنتن خط موبایل این کوهنورد و گشت زنی در منطقه صورت نگرفته است.
 
خانواده این کوهنورد با تاکید بر اینکه از طرف فدراسیون کوهنوردی همکاری برای یافتن پدرشان محسوس نبوده، تاکید کردند: «تن‌ها بچه‌های زحمتکش هلال احمر با دست خالی بدون هیچ وسیله و تجهیزات مدرن، گشت زنی در منطقه را انجام می‌دهند که متاسفانه به دلیل عدم داشتن تجهیزات مثل کواد کوپتر و فیلم برداری منطقه، تا به این لحظه اثر و نشانی از پدرمان یافت نشده است.»
 
گفتنی است فرد همراه با صفری کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دماوند، بهنام موحدان پندار نام دارد و از نفرسوم که همراه صفری و موحدان راهی قله دماوند شده است هیچ نام و نشانی وجود ندارد. خانواده صفری تقاضا می‌کنند که دو نفر همراه ایشان برای دادن اطلاعات با ایشان یا نیرو‌های امدادی تماس بگیرند.

محمدحسن صفری ۶۰ ساله دارای قد متوسط و وزن حدود ۸۰ کیلو و رنگ پوست سبزه است. خانواده این کوهنورد باسابقه امیدوارند با کمک فدراسیون کوهنوری، سازمان هلال احمر، گروه‌های امدادی و نهاد‌های مسئول هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت جست و جو و پیدا کردن این کوهنورد مردمی و باتجربه صورت گیرد.


کد مطلب: 492696

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/492696/کوهنورد-تهرانی-دماوند-مفقود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir