کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موشک بالستیک حزب‌الله به آسمان تل‌آویو رسید

4 مهر 1403 ساعت 16:20


گروه بین الملل: حزب‌الله لبنان  اعلام کرد که با یک موشک بالستیک به مقر موساد در تل‌آویو حمله کرده است. ارتش اسرائیل گفته آست این موشک را در آسمان تل‌آویو رهگیری و منهدم کرده است.
حزب‌الله در یک بیانیه گفته است: «محور مقاومت اسلامی یک موشک بالستیک قادر۱ را در ساعت شش و نیم صبح روز چهارشنبه به سمت مقر موساد در حومه تل‌آویو شلیک کرده است.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «این مقر موساد مسئول ترور رهبران و انفجارهای پیجرها و بی‌سیم‌ها بوده است.» حزب‌الله همچنین گفت این حمله برای حمایت از مردم غزه و "در دفاع از لبنان و مردمش" انجام شده است.
ارتش اسرائیل در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه اعلام کرد که یک موشک شلیک‌شده از سوی لبنان به تل‌آویو را رهگیری کرده است. به گفته ارتش اسرائیل این "اولین بار" پس از شروع جنگ در غزه در اکتبر سال گذشته است که یک موشک حزب‌الله توانسته به تل‌آویو برسد. موشک‌های حزب‌الله تا کنون توانسته‌اند شمال اسرائیل را هدف قرار دهند.
سه‌شنبه شب تا اولین ساعات روز چهارشنبه حملات اسرائیل به لبنان ادامه داشت. به گفته منابع امنیتی در لبنان، در اثر این حملات یک انبار ارتش این کشور واقع در شهر ساحلی سعدیات در ۲۰ کیلومتری جنوب بیروت منفجر شد.
در همین حال، بریتانیا خبر داد که در حال اعزام ۷۰۰ سرباز به قبرس است تا به شهروندان خود برای خروج از لبنان کمک کند. این اقدام پس از افزایش درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله صورت گرفته است.کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، خواستار آتش‌بس و کاهش تنش‌ها شده و گفته است که به سازمان ملل سفر خواهد کرد تا برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع مذاکره کند.
 


کد مطلب: 492836

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/492836/موشک-بالستیک-حزب-الله-آسمان-تل-آویو-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir