به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۰۰:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۹۲۹۱۵

روند کاهشی مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون

روند کاهشی مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون
گروه جامعه: مدیرکل انتقال خون استان تهران با هشدار نسبت به استمرار روند کاهش اهدای خون در پایتخت با توجه به تعطیلات آخر شهریورماه و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: ادامه روند کنونی اهدای خون می‌تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر سید منتظر شبر درباره میزان مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون گفت: روند کاهش مراجعه برای اهدای خون در پایتخت ادامه دارد و روز‌های نخست مهر ماه نیز مزید بر علت شده و مراجعه مردم برای اهدای خون را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به وضعیت مراجعه برای اهدای خون، از مردم می‌خواهم که برای اهدای خون به پایگاه‌های خون مراجعه کنند. 
وی با بیان اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون بیشتر است، توضیح داد: در حال حاضر، توزیع واحد‌های خون نسبت به اهدای خون بیشتر است؛ به نحوی که برآورد‌ها بیانگر این است میزان توزیع واحد‌های خون در مراکز درمانی نسبت اهدای خون به صورت روزانه ۳۰۰ واحد بیشتر است.
 مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به ضرورت مراجعه برای اهدای خون گفت: مراجعه برای اهدای خون یک امر ضروری است و مردم نباید تصور کنند که اهدای خون یک امر فوق برنامه است. تمام افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند در نظر داشته باشند که ممکن است در هر لحظه خود یا یک نفر از اعضای خانواده آنها ممکن است به خون نیاز داشته باشد. اگر شرایط کنونی اهدای خون ادامه‌دار باشد ذخایر خونی تحت تاثیر قرارمی‌گیرد.
وی تاکید کرد: نکته مهم و اساسی این است که خون برای عمل‌های جراحی ضروری است و هیچ جایگزینی ندارد.
برچسب ها: اهدای خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها