کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کابوس نمره انضباط در ایتالیا جدی شد

7 مهر 1403 ساعت 17:08


گروه بین الملل: جورجا ملونی، نخست وزیر راستگرای ایتالیا، اعلام کرد که نمره انضباط و خوش‌رفتاری دانش‌آموزان به مجموعه نمراتی که آنها باید در طول سال تحصیلی اخذ کنند، اضافه می‌شود، تصمیمی که مخالفان کمی در جامعه ایتالیا ندارد.دولت ایتالیا قانونی را با حمایت شخص نخست وزیر تصویب کرده که مدارس و معلمان دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان را ملزم می‌کند تا به محصلان خود نمره‌ای بابت اخلاق و رفتار خوب آنها اعطا کنند.
سقف این نمره برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان ۱۰ تعیین شده است. هر دانش‌آموز مقطع راهنمایی اگر نمره پنج یا کمتر دریافت کند، تجدیدی محسوب می‌شود و فرصت خواهد داشت تا پیش از شروع سال تحصیلی آینده رفتار خود را اصلاح کند.در مورد دانش‌آموزان دبیرستانی سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌شود. به طوری که حداقل نمره اخلاق و رفتار آنها باید بالای ۶ باشد.
برای دانش‌آموزان تجدیدی در ماه سپتامبر و طی دوره تعطیلات تابستانی، کلاس آموزش ارزش‌های انسانی مصرح در قانون اساسی و نیز آموزش آداب و قوانین مدنی برگزار می‌شود و در پایان این دوره آزمونی نیز برگزار می‌شود.دانش‌آموزان دبیرستانی که موفق به کسب نمره بالای ۶ در زمینه اخلاق و رفتار نشوند در اخذ مدرک دیپلم خود ناکام می‌مانند.سنجش اخلاق و رفتار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز بدون اعطای نمره و در سه سطح کیفیِ ناکافی، متوسط و عالی ارزیابی می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش ایتالیا دلیل تصویب چنین قانونی را توسط دولت، بدتر شدن اخلاق و رفتار دانش‌آموزان در مدارس این کشور عنوان کرد. به گفته او، طی یکسال گذشته شمار درگیری‌های فیزیکی در مدارس ایتالیا دو برابر شده است.در مصوبه دولت ایتالیا تصریح شده که اگر دانش‌آموزی مرتکب رفتارهای خشونت‌بار حاد همانند حمله فیزیکی به معلم خود شود، والدین او می‌توانند تا سقف ۱۰ هزار یورو مشمول جریمه نقدی شوند.هر چند دولت ایتالیا اجرای این مصوبه را برای بازگشت نظم، آرامش و احترام متقابل به مدارس ضروری می‌داند ولی مخالفان آن را گامی به عقب ارزیابی می‌کنند.دولت فرانسه نیز در سال ۲۰۰۶ نمره‌ای را با عنوان «زندگی مدرسه‌‌ای» طراحی کرد که اعطای آن از سال ۲۰۱۴ متوقف شد. والدین و معلمان فرانسوی معتقد بودند که این نمره شاخص‌های سنجش درستی نداشت و کاملا ذهنی تعیین می‌شود، همچنین در اصلاح رفتار دانش‌آموزان موثر نبود.

 


کد مطلب: 493218

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493218/کابوس-نمره-انضباط-ایتالیا-جدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir