کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل روزانه نمودار قیمت تیرآهن

8 مهر 1403 ساعت 13:18

گروه کسب و کار: تیرآهن یکی از محصولات کارخانه‌های فولاد و ساخت آهن‌آلات است که یک پای ثابت سازه‌های ساختمانی کوچک و بزرگ است. شاید به‌جرئت بتوان گفت کمتر سازه ساختمانی پیدا می‌شود که از انواع تیرآهن‌ها در ساخت آن استفاده نشده باشد.


 استفاده از تیرآهن تا آنجا اهمیت دارد که همواره یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت تمام‌شده ساخت ساختمان‌ها قیمت تیرآهن است. در این یادداشت درباره قیمت تیرآهن صحبت می‌کنیم و یک منبع معتبر برای دریافت نمودار قیمت تیر آهن در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید این اطلاعات را از دست ندهید و در جریان آخرین تغییرات قیمت تیر آهن در بازار آهن آلات ایران باشید، با ما همراه باشید.
 
کاربرد تیرآهن
تیرآهن انواع مختلفی دارد و همه آن‌ها کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند. جالب است بدانید تیرآهن‌ها بر اساس عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌شوند:
۱. قطر باله
۲. شکل تیر آهن
۳. روش ساخت
بر این اساس، می‌توان گفت رایج‌ترین انواع تیرآهن در بازار آهن‌آلات کشور تیرآهن‌های IPB، IPE، هاش و لانه‌زنبوری است. این تیرآهن‌ها برای مصارف مختلفی دارند که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●    ساخت منازل مسکونی
●    ساخت سوله‌های صنعتی و کشاورزی
●    ساخت انبارها
●    ساخت سالن‌های ورزشی
●    احداث پل‌ها
●    پروژه‌های کلان عمرانی مثل برج‌ها
●    ساخت ماشین‌آلات صنعتی بزرگ مانند جرثقیل
●    کشتی‌سازی
●    کارگزاری آسانسور
●    و…



اهمیت اطلاع از قیمت تیر آهن
کسی نیست که در بازار ایران باشد و نداند که قیمت‌ها چقدر متغیرند. برای همین لازم است پیش از خرید تیرآهن برای اجرای پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وساز و صنعتی که در آن‌ها تیرآهن کاربرد دارد، از آخرین قیمت تیرآهن مطلع باشیم.
با اطلاع از نمودار قیمت تیرآهن می‌توان به‌طور حدودی متوجه شد چه زمانی برای خرید مناسب‌تر است و در آن زمان ثبت سفارش کرد. یکی از بهترین منابعی که برای اطلاع از نمودار قیمت تیرآهن می‌توان به آن مراجعه کرد سایت آهن پرایس است که بر اساس تحلیل‌های تکنیکال (technical) و فاندامنتال (fundamental) بازار ایران قیمت روز تیرآهن را بررسی کرده و در سایت درج می‌کند.
نکته ارزشمند دیگر درباره سایت آهن پرایس که خوب است به آن اشاره کنیم این است که قبل از ثبت سفارش می‌توان با شماره ۰۲۱۵۴۱۰۳ تماس گرفت و با کارشناسان فروش آهن پرایس مشاوره رایگان داشت و از قیمت انواع تیرآهن شرکت‌های مختلف مطلع شد ازجمله تیرآهن تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه آریان فولاد، کارخانه تیرآهن فایکو، کارخانه جهان فولاد غرب، کارخانه فولاد اهواز، کارخانه پروفیل صنعت ماهان، کارخانه فولاد ناب تبریز، مجتمع فولاد ظفر بناب و کارخانه فولاد احرامیان یزد.
 
نمودار قیمت انواع تیرآهن
برای اطلاع از قیمت انواع تیرآهن در بازار آهن‌آلات کشور، بعد از اینکه مهندسین سازه تعیین کردند برای اجرای پروژه به چه محصولی نیاز است و به‌طور دقیق چه نوعی از انواع تیرآهن باید خریداری و تهیه شود، می‌توان نمودار تغییر قیمت آن را در سایت معتبر خرید و فروش آهن‌پرایس بررسی کرد و سپس از همانجا بدون معطلی اقدام به ثبت سفارش کرد.
برای مثال، با نگاهی به نمودار این محصول در بازه یک ساله تا مهرماه ۱۴۰۳، می‌توانید ببیند تیر آهن ذوبی ۱۲ بنگاه تهران در این مدت چگونه تغییر قیمت داده است و چه زمان‌هایی برای خرید این محصول مناسب بوده است.



 نمودار قیمت تیر آهن ۱۸
تیرآهن ۱۸ یک پروفیل بسیار کاربردی محسوب می‌شود که در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی استفاده فراوان دارد. این محصول در ساخت ستون‌های فلزی و  نصب سقف‌های سوله‌های متوسط کاربرد دارد و نیز دیگر پروژه‌ها مثل ساخت خرپا در سازه‌های خاص استفاده می‌شود.
در تصویر زیر می‌توانید نمودار قیمت تیرآهن ۱۸ ساخت فولاد یزد را در بازه زمانی یک ساله مشاهده کنید که از سایت آهن پرایس استخراج شده است.
 
نمودار قیمت تیر آهن ۱۴
تیر آهن ۱۴ میلیمتری که فاصله بین دو بال آن ۱۴ میلیمتر یا ۱۴۰ سانتی‌متر است، در بازار قیمت‌های مختلفی دارد. نمودار تیرآهن ۱۴ در کنار دیگر محصولات بازار آهن‌آلات ایران به‌طور ثابت در سایت آهن‌پرایس درج می‌شود. برای دسترسی به این اطلاعات، کافی است در منوی بالایی سایت، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و قیمت‌های روز انواع محصولات و نمودار آن‌ها را مشاهده کنید.
 
نمودار قیمت تیر آهن هاش
تیرآهن هاش یکی از انواع تیرآهن است که نسبت به دیگر انواع آن ضخیم تر است. این نوع تیرآهن به‌دلیل شکل آن که شبیه حرف H انگلیسی است به این نام معروف شده است. این تیرآهن نیز در انواع مختلف سبک، نیمه‌سنگین و سنگین تولید می‌شود و در انواع صنایع ساختمانی و ماشین‌سازی استفاده می‌شود.
 
تغییر قیمت روز تیر آهن
قیمت تیرآهن در بازار آهن‌آلات به‌طور مداوم تغییر می‌کند چرا که میزان تولید این محصول در کارخانجات مختلف متفاوت است و با عوامل متعددی مانند ظرفیت تولید آن‌ها ممکن است دچار تغییر شود. همچنین میزان تقاضایی که در بازار وجود دارد در فصول مختلف سال یکسان نیست و همین باعث می‌شود در بعضی فصول تقاضا برای تیرآهن بیشتر باشد و قیمت آن را افزایش دهد. از دیگر عواملی که بر قیمت روز تیرآهن تأثیر می‌گذارد وضعیت حمل‌ونقل و هزینه تمام‌شده انتقال محصول از کارخانه تا محل استفاده است.
از این جهت است که قیمت این محصول ثابت نیست و تغییرات زیادی دارد بنابراین، برای اطلاع از نمودار قیمت روز تیرآهن بهترین و مطمئن‌ترین راه این است که برنامه‌ریزان و مدیران پروژه‌ها سایت آهن پرایس را در خاطر داشته باشند و هنگام برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه خود، برای خرید به آهن پرایس مراجعه کنند.
 
سخن پایانی
در این مقاله با انواع تیرآهن و کاربردهای آن آشنا شدیم و دانستیم که در چه پروژه‌هایی از چه نوع تیرآهن‌هایی استفاده می‌شود. همچنین به بحث تغییر قیمت در این محصول هم پرداختیم و گفتیم بهترین منبع اطلاع از نمودار قیمت تیر آهن سایت آهن پرایس است. در این سایت علاوه بر اینکه قیمت انواع محصولات کارخانجات تولید تیر آهن و پروفیل به‌طور روزانه و آنلاین درج می‌شود، نمودار قیمت آن‌ها هم در دسترس است. همچنین می‌توان به‌طور مستقیم و بدون واسطه اقدام به خرید تیرآهن کرد و با ثبت سفارش بدون معطلی در بهترین قیمت تیرآهن را خریداری کرد.
 
 
 
 
 


کد مطلب: 493373

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493373/تحلیل-روزانه-نمودار-قیمت-تیرآهن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir