کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط شاخص بورس تهران ادامه‌دار شد

9 مهر 1403 ساعت 14:39


گروه اقتصادی: بازار سرمایه در سومین روز هفته همانند دو روز کاری قبل منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۶۳۶۶ واحد به رقم دو میلیون و ۱۳۱ هزار واحد رسید. بازار بورس در نهمین روز از اولین ماه پاییز کاهش داشت. این در حالی است که این بازار از ۲۶ شهریورماه تا اواخر هفته قبل غالبا صعودی بوده است. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی، اثر کاهشی بر بازار سهام داشته است. همزمان، سازمان بورس دامنه نوسان را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۳۶۶ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۵ واحد ایستاد.
شاخص هم‌وزن نیز با افت ۸۶۰ واحد به رقم ۷۰۲ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.امروز ۱۶۸ هزار فقره معامله به ارزش ۴۱۵۶ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فولاد، فارس و شستا به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، وبملت و شستا اشاره کرد.روز نهم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران نیز ۲۱ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۷۵ هزار فقره و ارزش آن ۴۵ هزار میلیارد تومان بود.آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت اما فزر و شاوان اثر منفی ایجاد کردند. مارون، پخش و غشهداب هم از نمادهای پرتراکنش بودند.طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳، مقرر شد؛ براساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.


کد مطلب: 493540

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493540/سقوط-شاخص-بورس-تهران-ادامه-دار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir