کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت خاورمیانه می‌تواند هرلحظه تغییر کند

9 مهر 1403 ساعت 20:32


گروه بین الملل: رئيس جمهور آمریکا گفت که باید از وقوع یک درگیری تمام عیار در منطقه خاورمیانه جلوگیری شود.
جو بایدن که این اظهارات را در پایگاه نیروی هوایی ایالت دلاور به زبان می‌آورد همچنین اضافه کرد با بنیامین نتانیاهو گفتگو خواهد کرد.
او البته اشاره‌ای به این نکرد که این گفتگو چه زمانی صورت خواهد کرد و حتی در خصوص جزئيات آن هم اشاره نکرد و گفت: «وقتی با او صحبت کنم به شما خواهم گفت که درباره چه چیزی صبحت کرده‌ایم.» او  در جواب به پرسش دیگری در این رابطه که آیا امکان جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای وجود دارد پاسخ داد: «باید این طور باشد. واقعا باید از چنین جنگی جلوگیری شود.»

جنگ تمام عیار با ایران و حزب‌الله راه حل نیست
 سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید راه بازگرداندن ساکنان شمال اسرائيل به خانه‌هایشان ورود به یک جنگ تمام عیار با حزب‌الله یا ایران نیست.
جان کربی ضمن بیان این مطلب افزود: «ما بر این باوریم اگر می‌خواهید ساکنان شمال اسرائيل را سالم و البته به صورت پایدار به خانه برگردانید باید از مسیر دیپلماتیک پیش روید. جنگ تمام عیار با ایران یا حزب‌الله هدف اسرائيل برای بازگشت ساکنان شمال اسرائيل را تامین نخواهد کرد.»او همچنین در خصوص واکنش ایران به ترور حسن نصرالله گفت: «ما شاهد اظهارات تهران بوده‌ایم و نظاره‌گر اقدامات بعدی آنها خواهیم بود.»

وضعیت خاورمیانه می‌تواند هرلحظه تغییر کند
چند منبع برجسته به وبسایت خبری «جروزالم پست» گفتند که علیرغم شایعات، اسرائیل هنوز تصمیمی برای آغاز حمله زمینی به لبنان به عنوان بخشی از درگیری‌های جاری با حزب‌الله ندارد و طرح فعلی، شامل تهاجم محدود به جنوب لبنان یا بخش‌هایی از جنوب لبنان است.با این وجود وضعیت می‌تواند هرلحظه تغییر کند؛ بویژه اگر حزب‌الله موفق شود یک ضربه مرگبارتر از آنچه تا به امروز دریافت کرده، وارد کند. در این صورت ممکن است که اسرائیل برنامه تهاجم خود را تغییر دهد؛ همچنین ممکن است به عمق لبنان حمله کند تا سرعت شلیک موشکهای حزب‌الله را کاهش دهد.
با این حال، حتی با وجود ترور حسن نصرالله، ارتش اسرائیل و دولت این کشور هنوز تصمیم نهایی در این باره که آیا حمله زمینی ضروری است یا خیر را نگرفتند.
به نوشته جروزالم پست، در این مرحله اسرائیل ترجیح می‌دهد ببیند که آیا رهبر جدید حزب‌الله، که هنوز اعلام نشده، رویکرد عمل‌گرایانه‌تری برای پایان دادن به مناقشه کنونی خواهد داشت یا خیر؛ هرچند در این مورد تردیدهای قابل توجهی وجود دارد.

سید نصرالله محبوب توده‌ها و آزادی‌خواهان است
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنرانی پس از شهادت سید حسن نصرالله، تاکید کرد راه مقاومت ادامه دارد و پیروزی نصیب آن خواهد شد.
 شیخ «نعیم قاسم» گفت: ما یک برادر، یک عاشق، یک پدر و یک رهبر، جناب دبیرکل، سید حسن نصرالله را از دست دادیم که تا لحظه شهادت در میدان باقی ماند.
 اولویت شهید سید حسن نصرالله، قدس شریف در چارچوب وحدت عربی و اسلامی بود. سید نصرالله عاشق مجاهدانی بود که هر چه داشتند در راه خدا بخشیدند. فقدان عزیز و از دست رفته سید حسن نصرالله را به صاحب عصر و زمان (عج) تسلیت می‌گوییم. سید نصرالله محبوب توده‌ها، آزادی خواهان و فلسطین و همه کسانی است که امید دارند آنها را از شر صهیونیست‌ها رهایی بخشند و قدرت استکبار آمریکایی- صهیونیستی را در هم بشکنند.وی اضافه کرد: دشمن اسرائیلی به تمام مناطق و روستاهای لبنان حمله می‌کند تا جایی که هیچ خانه‌ای بدون تأثیر تجاوز بر آن باقی نماند. آمریکا با اسرائیل در همه کشتارهایش مشارکت دارد و از هر گونه حمایت رسانه‌ای و سیاسی و با همه معیارها از آن حمایت می‌کند. اگر اسرائیل معتقد است که با تجاوز به اهداف خود می‌رسد، دچار توهم شده است.جنایت پیجرها و جنایات دیگر به دنبال متزلزل کردن ما بود اما به دشمن می‌گوییم که ما ثابت قدم بوده و مسیرمان را ادامه خواهیم داد. مسیر مقاومت ادامه دارد و حزب‌الله به اهداف و جهاد خود ادامه می‌دهد. نظام رهبری با دقتی که سید حسن نصرالله ایجاد کرده است، ادامه دارد. نظام رهبری با هر آنچه که سید نصرالله ایجاد کرد و همچنین طرح‌های جایگزین ادامه دارد.
معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: در ساختار حزب‌الله، معاونان فرماندهان و جایگزین‌های ذخیره وجود دارد و آنها آماده جایگزین شدن در هر موقعیتی هستند. در اسرع وقت و بر اساس سازوکار مصوب برای انتخاب در جنبش، دبیرکل حزب‌الله را انتخاب خواهیم کرد. انتخاب‌ها در حزب‌الله آسان خواهد بود و همه چیز روشن است.
وی در پایان تاکید کرد: ما در یک کشتی هستیم و پیروزی از آن ماست، ما به کمی صبر نیاز داریم و قدرت و آمادگی خود را برای هر احتمالی مهیا کرده‌ایم.

 


کد مطلب: 493602

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493602/وضعیت-خاورمیانه-می-تواند-هرلحظه-تغییر-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir