کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست ۱۸۰ میلیاردی ستاره محبوب از پرسپولیس

10 مهر 1403 ساعت 9:23


گروه ورزشی: بدون شک یکی از بهترین خرید‌های خارجی پرسپولیس در سال‌های اخیر اوستون اورونوف بود. بازیکنی که در آستانه پیوستن به استقلال بود که به‌خاطر برخی مسائل به مدیران پرسپولیس پیشنهاد شد و این باشگاه هم به سرعت او را در زمستان سال گذشته جذب کرد.

 
به گزارش فرهیختگان؛ستاره ازبک از همان ابتدای ورودش به پرسپولیس با عملکرد خیره‌کننده خود استقلالی‌ها را از عدم جذبش حسابی پشیمان کرد. طبیعی بود با چنین عملکردی اورونوف در تابستان با پیشنهادهای خوبی مواجه شود.

در همین راستا نیز یکی از تیم‌های عربستانی حاضر بود چهار میلیون دلار برای خرید او از پرسپولیس هزینه کند که این باشگاه به‌خاطر درگیر بودن با جدایی چند بازیکن شاخصش حتی این پیشنهاد را بررسی هم نکرد. البته این فقط یکی از پیشنهادهای اورونوف بود و ایجنت ازبک او به وی اطلاع داده بود که از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برایش پیشنهاد دارد اما چون تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است بهتر است به آنها فکر نکند.

شاید بهترین مقطع زمانی برای تمدید قرارداد اورونوف در همین تابستانی که گذشت بود، از این جهت که انتظار رفته و می‌رود که اورونوف با درخشش در لیگ نخبگان توجهات بیشتری را به خود جلب کند. اما پرداختن به این مساله با واکنش منفی مدیریت پرسپولیس مواجه شد و نظر رضا درویش همچنان این است که با بازیکن باید در زمان دیگری و شاید موعد اتمام قراردادش وارد مذاکره برای تمدید قرارداد شد. 
 
 
 
 مذاکرات به آینده موکول شد
ایجنت ازبکستانی اورونوف تصمیم‌گیرنده اصلی در مورد آینده این بازیکن در پرسپولیس است. اگرچه مسئولان این باشگاه وقتی اورونوف برای دریافت طلبش در این باشگاه حضور پیدا کرد، مدعی شدند مذاکره با این بازیکن را برای تمدید قرارداد آغاز کرده‌اند اما واقعیت امر این است که ایجنت او به باشگاه پرسپولیس پیغام داده که فعلا قصد مذاکره برای تمدید قرارداد ندارند و در زمان مناسب این کار را انجام خواهند داد. در این میان درویش در تلاش است که در فیفادی پیش‌رو بتواند با اورونوف و ایجنتش نشستی داشته باشد. 
 
 اورونوف چقدر می‌خواهد که بماند؟
اورونوف با این هدف به پرسپولیس آمد که بتواند از این تیم راهی فوتبال اروپا شود و این صحبتی است که او نزد برخی از همبازیانش داشته است. درواقع اوستون هوای فوتبال اروپا را در سر دارد اما در‌عین‌حال از بودن در پرسپولیس هم خوشحال است. از طرفی ایجنت این ستاره ازبک مدام از پیشنهادهای سه چهار میلیون دلاری تیم‌های عربستانی با وی صحبت می‌کند و به او تاکید کرده اگر قرار باشد در پرسپولیس بماند باید قرارداد بالای سه میلیون دلاری با وی امضا کنند.

این حرفی است که اورونوف به برخی از همبازیانش در پرسپولیس زده و تاکید داشته اگر چنین پیشنهادی به وی دهند ممکن است یک سال دیگر قراردادش را تمدید کند. این در شرایطی است که قیمت اورونوف به خاطر درخشش در پرسپولیس در ترانسفر مارکت به دو و نیم میلیون دلار هم رسیده و اگر او بتواند در لیگ نخبگان همچنان درخشان ظاهر شود ممکن است قیمتش همچنان افزایش چشمگیری پیدا کند.

باشگاه پرسپولیس در تابستان با حمایت اسپانسرهایش و همچنین هوادار متمول حاضر بود دو میلیون دلار برای خرید مهاجم هزینه کند که درنهایت به گزینه‌های مدنظرش نرسید. از این رو امکان اینکه این باشگاه بخواهد قرارداد اورونوف را با رقمی در حدود سه میلیون دلار تمدید کند، وجود دارد. در این صورت می‌تواند در تابستان آینده او را با رقمی قابل توجه به تیم‌های عربستانی بفروشد. اما در‌صورتی‌که اورونوف در مقطع فعلی حاضر به تمدید قرارداد نباشد شاید فروش او در زمستان یک اقدام مناسب و حرفه‌ای از سوی باشگاه پرسپولیس باشد؛ چراکه در غیر این صورت او در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیم‌های دیگر می‌شود و حتی در همین زمستان می‌تواند تیم آینده‌اش را هم مشخص کند. 


کد مطلب: 493646

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493646/درخواست-۱۸۰-میلیاردی-ستاره-محبوب-پرسپولیس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir