کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمایی برای حمل هوایی بار از دبی؛ نکات کلیدی برای انتخاب بهترین خدمات

10 مهر 1403 ساعت 13:18

گروه کسب و کار: در سال‌های تحریم، دبی به کانالی مهم برای ایران تبدیل شده است که حتی می‌توان از طریق آن حمل هوایی از آمریکا را نیز انجام داد. وقتی کشوری در گرداب تحریم غوطه‌ور می‌شود، باید به ‌دنبال راه ‌فرار یا به‌عبارتی دورزدن تحریم‌ها باشد.


 در این شرایط حمل هوایی بار می‌تواند مسیر میان‌بری برای شرکت‌هایی باشد که به ‌دنبال خرید از آمریکا و اروپا هستند، اما به ‌دلیل تحریم‌ها امکان خرید مستقیم برایشان وجود ندارد.
اما آیا می‌دانید فرایند باربری هوایی دبی چگونه است؟ آیا می‌دانید چه روش‌های برای حمل هوایی بار از دبی وجود دارد؟ آیا می‌دانید هزینه حمل و باربری هوایی از دبی چقدر است؟

روش‌های حمل هوایی بار از دبی
باربری هوایی از کشور امارات، آن هم از فرودگاه بین‌المللی دبی که بسیار شلوغ و پُرترافیک است، برای هرکسی کار آسانی نخواهد بود. بنابراین، لازم است قبل از هر اقدامی برای خرید و ارسال هوایی بار، با روش‌های حمل هوایی بار از دبی و هزینه‌های آن آشنا شوید.

اضافه‌بار مسافر
اضافه‌بار مسافر، همان‌طور که از نامش پیداست، بار همراه مسافر و بیشتر از ظرفیت تعیین‌شده توسط هواپیمایی است. شرکت‌های هواپیمایی مختلفی که در فرودگاه دبی فعالیت دارند، وزن مشخصی را برای بار همراه مسافر تعیین کرده‌اند. بنابراین، اگر وزن بار بیشتر از حداکثر میزان تعیین‌شده باشد، مسافر باید جریمه‌ای به‌عنوان اضافه‌بار پرداخت کند که گاهی حتی بیشتر از هزینه بلیت سفر نیز خواهد شد. این گزینه برای حمل بارهای کوچک با وزن و حجم پایین مناسب است، چون با افزایش وزن و حجم بار، مبلغ جریمه نیز صعودی خواهد شد و این موضوع نمی‌تواند از لحاظ مالی به‌صرف واردکننده باشد.
طبق قوانین شرکت‌های هواپیمایی فرودگاه دبی، جدول بار همراه مسافر مطابق با کلاس پروازی به شرح زیر است.

جدول بار مجاز همراه مسافر در پرواز دبی
 
کلاس سفر حداکثر وزن بار مجاز
کلاس اقتصادی Special 20 کیلوگرم
کلاس اقتصادی Saver 25 کیلوگرم
کلاس اقتصادی Flex 30 کیلوگرم
کلاس اقتصادی Flex Plus 35 کیلوگرم
کلاس پرمیوم اکونومی 35 کیلوگرم
کلاس تجاری 40 کیلوگرم
فرست کلاس 50 کیلوگرم







طبق جدول فوق، اگر بار هر مسافر بیشتر از مقدار تعیین‌شده مطابق با کلاس پروازی باشد، باید جریمه اضافه‌بار پرداخت شود. با توجه ‌به اینکه این جریمه در برخی موارد مبلغ بالایی است، شاید بهترین روش حمل هوایی بار از دبی برای محموله‌های با وزن بالا، روش‌هایی باشد که در ادامه معرفی می‌شود.

فریت‌بار دبی
فریت‌بار دبی یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای حمل هوایی بار از دبی همراه با مسافر است. هزینه فریت‌بار حدود یک‌سوم هزینه جریمه اضافه‌بار خواهد بود، بنابراین نه‌تنها می‌توانید محموله‌های سنگین‌تر و حجیم‌تری را با این روش به ایران ارسال کنید، بلکه هزینه بسیار کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

فریت‌بار از دبی به‌ روش زیر انجام می‌شود:
 •    یک هفته تا 10 روز قبل از پرواز مسافر، بار باید تحویل شرکت حمل‌کننده شود تا اقدامات لازم برای فریت انجام شود.
•    شرکت حمل‌کننده پس از تحویل‌گرفتن بار، برای بسته‌بندی اصولی آن مطابق با استانداردها و قوانین شرکت هواپیمایی اقدام خواهد کرد. در این صورت احتمال تأییدنشدن شیوه بسته‌بندی توسط واحد فریت دبی به‌ صفر می‌رسد.
•    واحد فریت‌بار دبی، کالاهای بسته‌بندی را تحویل می‌گیرد و پس از وزن‌کشی و محاسبه حجم، برای تخمین هزینه باربری هوایی به روش فریت اقدام خواهد کرد.
•    شرکت حمل‌کننده، تشریفات گمرکی برای حمل هوایی بار از دبی را انجام داده و بار روی هواپیما بارگیری و به ایران حمل خواهد شد.

کارگو بار دبی
کارگو بار دبی روشی مناسب برای حمل هوایی بارهای تجاری از دبی به ایران است. در این روش دیگر به سفر از دبی به ایران نیازی نبوده و شرکت حمل‌کننده تمام خدمات لازم برای باربری هوایی از دبی را ارائه می‌کند. کارگو بار دبی روشی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای تجار است، چون دیگر با محدودیت وزن و حجم و هزینه بالای اضافه‌بار مواجه نیستند.

هزینه حمل هوایی بار از دبی
هزینه حمل بار از دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هرکدام‌ از آن‌ها در تعیین قیمت باربری هوایی نقشی دارند. عوامل زیر روی تعیین هزینه حمل بار هوایی از دبی به ایران تأثیر می‌گذارند:
•    روش حمل هوایی بار (اضافه‌بار، فریت‌بار یا کارگو بار)؛
•    وزن جرمی بار با بسته‌بندی؛
•    وزن حجمی بار با بسته‌بندی؛
•    نوع کالاها؛
•    ارزش واقعی بار؛
•    هزینه بسته‌بندی؛
•    هزینه بارنامه؛
•    هزینه بیمه‌نامه؛
•    شرکت هواپیمایی؛
•    فرودگاه مبدأ؛
•    فرودگاه مقصد؛
•    هزینه عوارض و تشریفات گمرکی در دبی؛
•    هزینه ترخیص و تشریفات گمرکی در ایران؛
•    هزینه دریافت تأییدیه‌ها و مجوزهای لازم.

حمل و نقل هوایی

حمل هوایی بار از دبی و انتخاب بهترین شرکت حمل‌کننده
در حال حاضر، شرکت‌های حمل‌کننده زیادی در ایران فعالیت می‌کنند، اما سطح کیفیت و تنوع خدماتی که ارائه می‌دهند با یکدیگر متفاوت است. بهترین پیشنهاد برای باربری هوایی از دبی به ایران، دریافت خدمات از شرکت حمل هوایی بارنیک است؛ چون این مجموعه خدمات بسیار متنوعی را از بسته‌بندی استاندارد و اصولی جهانی و بارگیری بار روی هواپیما گرفته تا تخلیه، ترخیص و انجام تشریفات گمرکی، ارائه می‌کند. نکته اصلی اینجاست که یکی از خدمات ویژه بارنیک، حمل هوایی بار خطرناک و صادرات به عمان است، موردی که شاید هر شرکت حمل‌کننده‌ای قادر به انجام آن نباشد. بنابراین، بهتر است قبل از هر اقدامی برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت با بارنیک تماس بگیرید تا در امنیت و سلامت کامل کالای خود را از دبی به ایران ارسال کنید.
 


کد مطلب: 493734

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493734/راهنمایی-حمل-هوایی-بار-دبی-نکات-کلیدی-انتخاب-بهترین-خدمات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir