به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ - ۰۱:۵۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۴۹۳۷۹۵

آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل

آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل
گروه بین الملل: ارتش اسرائیل اعلام كرد موشک‌های ایران به سوی این کشور شلیک شده‌اند.ایران موشک‌های بالستیک را به سمت اسرائیل شلیک کرده و همزمان صدای آژیر خطر در سراسر این کشور به صدا درآمده است.به ساکنان اسرائیل دستور داده شده به پناهگاه‌ها بروند.
رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند ایران بیش از یکصد موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنشی سریع اعلام کرد کشورش آماده کمک به اسرائیل برای دفاع در برابر این حملات و حفاظت از پرسنل خود در منطقه است.
همچنین حملات موشکی حزب‌الله هم به اسرائیل آغاز شده است.
پیش از این یک مقام ارشد کاخ سفید به رسانه‌ها گفته بود كه  آمریکا به نشانه‌هایی دست یافته که ایران خود را برای حمله‌ای قریب‌الوقوع با موشک بالستیک به اسرائیل آماده می‌کند.
مقام کاخ سفید که اظهاراتش در چند رسانه‌ از جمله خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و آسوشیتدپرس منعکس شد،‌ روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد ایالات متحده به شکل جدی و فعالانه از اقدامات دفاعی اسرائیل حمایت می‌کند.او همچنین هشدار داد چنین اقدامی «تبعات سختی برای ایران به همراه خواهد داشت».
از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، آماده مقابله با تهدید ایران است.دانیل هگاری  بعد از هشدار مقام کاخ سفید اعلام کرد سیستم دفاع هوایی این کشور برای مقابله با هرگونه حمله از طرف ایران کاملا آماده است و جنگنده‌های اسرائیلی به گشت‌زنی در آسمان ادامه می‌دهند.هگاری همچنین تصریح کرد که اسرائیل و متحدانش در وضعیت آمادگی بالا هستند و هر حمله‌ای از طرف ایران با واکنش مواجه خواهد شد.سفارت آمریکا در اورشلیم با صدور پیام هشداری از کارمندان خود و خانواده‌های آنها خواست «تا اطلاع ثانوی به پناهگاه بروند».همچنین بنیامین نتانیاهو از شهروندان اسرائیلی خواست به پیام‌ها و راهنمایی‌های فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل توجه کنند.
در همین حال باراک راوید، خبرنگار نشریه اکسیوس، در شبکه ایکس نوشت یک مقام ارشد اسرائیلی به او گفته که هشدار درباره حمله موشکی احتمالی ایران حوالی ظهر به وقت محلی به اسرائیل رسیده است.
یک مقام آمریکایی نیز  گفت حمله ایران با موشک‌های بالستیک به اسرائیل می‌تواند به اندازه حمله فروردین ماه امسال یا به شکل بالقوه بزرگ‌تر از آن باشد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها