کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پراپ فرم چیست و تریدرها چه چیزهایی را باید بدانند؟

11 مهر 1403 ساعت 11:33

گروه کسب و کار: این روزها پراپ تریدینگ یکی از موضوعات پر بحث در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود اما هنوز عده زیادی هستند که مفهوم و ماهیت دقیق آن را نمی‌دانند و تصور می‌کنند که تنها شکل خاصی از معاملات و ترید است. با این وجود، قبل از این که بخواهید وارد این عرصه شوید یا از دیگران مفهوم آن را جویا شوید، بهتر است که خودتان درباره اینکه پراپ فرم چیست و چگونه کار می‌کند، اطلاعات لازم را به دست بیاورید. در این مطلب قصد داریم، چیزهای مهمی که باید در زمینه پراپ فرم بدانید را برای شما بازگو کنیم. پس، تا پایان با ما همراه باشید.


منظور از پراپ فرم چیست؟
قطعا شما هم این تجربه را داشته‌اید یا از زبان دیگران شنیده‌اید که اگر سرمایه کافی داشتید، فرصت شکوفایی مهارت‌های خود و به دست آوردن سرمایه بیشتر را هم داشته باشید. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که پراپ فرم چیست، باید بگوییم که این شرکت همان چیزی است که سرمایه لازم برای استفاده از مهارت‌های شما در حوزه ارز دیجیتال را به شما خواهد داد. بنابراین؛ شما به عنوان معامله‌گر و در قبال هزینه‌ای که برای ورود به چالش می‌دهید، این امکان را دارید تا ارز، سهام یا توکن مورد نظر خود را معامله کنید. در واقع، شما طبق چارچوب مالک این سرمایه هستید و خودتان تصمیم می‌گیرید که وارد چه معامله‌ای شوید اما باید به قوانین و مقررات تعیین شده توسط شرکت سرمایه‌گذار یا همان پراپ فرم، پایبند باشید. در نهایت، سود به دست آمده، طبق درصدهایی که از قبل مشخص شده، بین شما و شرکت پراپ تقسیم خواهد شد و شما بدون اینکه سرمایه خود را به خطر بیندازید، سود کسب کرده‌اید.
 
نکات مهم برای تریدرها
برای اینکه بتوانید از پراپ فرم‌ها و امتیازات آن به نحو احسنت استفاده کنید، لازم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید.

نکات مهم برای تریدرها

۱. استفاده از stop loss
یکی از نکات مهم که باید استفاده از آن را جدی بگیرید، stop loss است که خطر کال مارجین و از دست دادن فرصت‌های معاملاتی را از شما دور کرده و می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی بابت از دست دادن سرمایه وارد معاملات بزرگ شوید.

۲. مهارت‌های مدیریت ریسک
شما باید این توانایی را داشته باشید که ریسک‌های معاملات پیش رو را شناسایی و ارزیابی کرده و از قبل برای آن چاره جویی کنید.

۳. مارجین در فارکس
شما باید به عنوان یک تریدر که به معاملات پراپ می‌پردازد، بدانید که مارجین در فارکس چیست و چگونه به معاملات حاشیه‌ای کمک می‌کند. این فرایند باعث می‌شود تا شما بتوانید شانس بیشتری برای سودآوری داشته باشید.

۴. شناسایی نقاط ورود و خروج به معاملات
شما می‌توانید از مواردی چون پرایس اکشن برای تعیین نقاط ورود و خروج استفاده کنید که به شما در تحلیل و بررسی بازارها کمک بسیاری خواهند کرد.
 
مزایا و معایب پراپ
حالا که می‌دانید نحوه رعایت نکاتی مثل مارجین در فارکس چیست و پراپ فرم چیست و چگونه کار می‌کند، باید با اطلاع از مزایا و معایب آن تصمیم خود را برای ورود به آن بگیرید.

مزایای پراپ فرم عبارتند از:
در ابتدا بهتر است که مزایا را برشماریم تا بدانید که اگر پراپ تریدینگ را انجام دهید، چه فواید و مزایایی برای شما دارد.
1.    امکان دسترسی به سرمایه بیشتر: گاهی اوقات شما مهارت‌های لازم برای انجام معاملات پرسود را دارید اما سرمایه شما کمتر بوده یا نمی‌خواهید که کل سرمایه را در معرض خطر قرار دهید. در این شرایط، پراپ فرم که سرمایه مشخصی در اختیار شما قرار می‌دهد، شانس شما برای کسب سود بیشتر را افزایش می‌دهد.
2.    کاهش هزینه‌های معاملاتی: چه تریدر مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، می‌دانید که برای موفقیت و افزایش دستاوردهای خود نیاز به ابزارهای معاملاتی دارید که هزینه‌های مخصوص خود را دارند. با این وجود، پراپ فرم‌ها ابزارهای خود را به‌طور رایگان و با توجه به نوع چالش یا اکانت در اختیار شما قرار می‌دهند. در نتیجه، این معاملات هزینه کمتری از شما خواهند گرفت.
3.    مدیریت ریسک: اگر می‌پرسید که امکانات پراپ فرم چیست، باید بگوییم که یکی از آن‌ها سیاست‌های سخت گیرانه مدیریت ریسک است که شما را از خطرهای مربوط به از دست دادن سرمایه خلاص می‌کند.

مزایا و معایب پراپ

معایب پراپ فرم
با وجود تمام مزایایی که در این مقاله از بهارنیوز ذکر کردیم، شما این را هم باید بدانید که معایب پراپ فرم چیست.
•    تمرکز بر معاملات روزانه
عموما شرکت‌های پراپ تریدینگ، تمرکز بالای خود را روی معاملات روزانه با اهرم بالا در نظر می‌گیرند که سود کمتری نسبت به معاملات بلندمدت دارد.
•    محدودیت برداشت
یکی از معایب پراپ فرم‌ها، قوانین مربوط به محدودیت برداشت است که در واقع، برای حفظ سرمایه درون پلتفرم صورت می‌گیرد. قوانین محدودیت برداشت در پراپ‌های مختلف، متفاوت است و نیاز به بررسی دقیق دارد.
•    تعیین استراتژی‌های معاملاتی
همانطور که گفته شد، این شرکت‌ها قوانین سفت و سختی برای کاهش ریسک دارند و این موضوع باعث شده تا طبق استراتژی‌های معاملاتی شخصی و فردی معاملات خود را پیش نبرید و تا حدودی فرصت عمل فردی را از شما می‌گیرد.
 
نتیجه گیری
پراپ فرم یکی از شیوه‌های معاملاتی پیش روی تریدرها محسوب می‌شود که مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مطلب تلاش کردیم تا به شما بگوییم که پراپ فرم چیست و چگونه کار می‌کند و چگونه به تریدرها کمک می‌کند تا در پراپ تریدینگ موفق عمل کنند. امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کند تا برای کسب سود و درآمد بیشتر امکان شرکت در معاملات بزرگتر را به دست آورید.
 


کد مطلب: 493883

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493883/پراپ-فرم-چیست-تریدرها-چیزهایی-باید-بدانند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir