کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمت جدید در حد لیگ کنفرانس

11 مهر 1403 ساعت 13:09


گروه ورزشی: بازی‌های فوتبال امشب از هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا خیلی چنگی به دل نمی‌زند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یوفا که هفته اول لیگ قهرمانان با فرمت جدید را در ۳شب و هر شب ۶مسابقه برگزار کرده بود، در هفته دوم ترجیح داد به همان سه‌شنبه و چهارشنبه و شبی ۹مسابقه بسنده کند. براساس برنامه، ۲بازی در هر شب ساعت۲۰:۱۵ به‌وقت تهران برگزار می‌شود که هر دو بازی معمولا بدون مخاطب است و بقیه بازی‌ها همزمان و از ساعت۲۲:۳۰ استارت می‌خورند؛ گویی اگر مسابقات همزمان نباشند، ممکن است تیم‌ها برای صعود با هم تبانی کنند! البته امشب مسابقه مهمی در تقویم وجود ندارد تا اگر یک مسابقه را برای تماشا انتخاب کردید، حسرت بازی همزمان دیگر را بخورید.

این روزها بایرن‌مونیخ با تیمی که تحت هدایت توماس توخل می‌شناختیم کاملا متفاوت است. ونسان کمپانی از بازیکنانش می‌خواهد فقط حمله کنند. آنها در تساوی یک-یک با لورکوزن هم همین کار را کردند اما موفق به پیروزی نشدند. ویلا با اونای امری حالا جزو مدعیان قهرمانی لیگ برتر است و یکی از تیم‌های بیگ‌سیکس جدید به‌حساب می‌آید.

این دومین رویارویی ۲تیم در اروپا خواهد بود. دفعه قبلی در سال۱۹۸۲ استون‌ویلا در فینال جام باشگاه‌های اروپا یک بر صفر حریف آلمانی را برد و تنها عنوان اروپایی خود را به‌دست آورد.
بایرن تیم‌های انگلیسی را خوب یا به‌عبارت بهتر، بد می‌برد. تیم آلمانی در ۱۰بار آخر، ۷بار انگلیسی‌ها را برده، ۲‌بار به تساوی رضایت داده و تنها در یک‌بازی بازنده بوده. بایرن ۲‌فصل پیش در نخستین روزهای حضور توخل با نتیجه ۳بر صفر به سیتی باخت.

اونای امری پیش از این ۲بار بایرن مونیخ را شکست داده؛ یک‌بار سال۲۰۱۷ زمانی که سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بود و بار دیگر در آوریل۲۰۲۲ به‌همراه ویارئال. تنها یک سرمربی توانسته‌ بایرن‌مونیخ را با ۳تیم مختلف شکست دهد و او کسی نیست جز مورینیوکه با تیم‌های رئال‌مادرید، چلسی و اینتر توانست این رکورد را به ثبت برساند. حالا امری می‌تواند دومین مربی باشد.

بایرن در نخستین بازی این رقابت‌ها با نتیجه عجیب و تاریخی ۹بر۲ دیناموزاگرب را برد اما در ۳بازی آخر خارج از خانه خود بدون برد بوده و تنها یک مساوی به‌دست آورده است.تنها یک‌بار اتفاق افتاده که این تیم در ۴مسابقه پیاپی از پیروزی محروم بماند که به سال۲۰۱۶ برمی‌گردد که با گواردیولا (۳بازی) و آنچلوتی(۱) تنها ۲تساوی و ۲شکست به‌دست آورد.

این روزها همه حرف‌ها پیرامون شهرآورد مادرید و هواداران عجیب اتلتیکو می‌چرخد. باشگاه خاطی به لالیگا اطمینان داده که این اتفاقات تکرار نخواهد شد. تماشاگری که به سمت کورتوا کیسه مدفوع پرتاب کرد هم شناسایی شده. قرار بر این است ورود افراد با ماسک هم برای شناسایی نشدن ممنوع شود. البته هر چیزی از اتلتیکو، بازیکنان، مربیان و هوادارانش طبیعی است.

رئال‌مادرید مصدومان زیادی دارد اما امباپه زودتر از حد معمول از مصدومیت برگشته. در عوض، کورتوا ۲ تا ۳‌ هفته از ترکیب دور خواهد ماند. آلابا هم پس از یک‌سال و اندی به تمرینات برگشته اما بازگشت او هم در آینده نمی‌تواند مشکلات خط دفاعی رئال را حل کند چون خودش یک مشکل است و در پست غیرتخصصی مدافع میانی یک امکان برای مهاجمان حریف محسوب می‌شود. براهیم و سبایوس هم مصدوم‌اند اما کاماوینگا برگشته و ممکن است به میدان برود. درهرحال، نیمکت رئال مادرید واقعا ضعیف است.

لیل تاکنون مقابل رئال بازی نکرده و تنها یکی از ۹‌رویارویی خود را (۳مساوی و ۵باخت) از تیم‌های اسپانیایی برده. تنها برد این تیم به آخرین مصاف این تیم با اسپانیایی‌ها برمی‌گردد، جایی که آنها در فصل ۲۲-۲۰۲۱ توانستند سویا را شکست دهند.

رئالی‌ها اخیرا در فرانسه خوب شکست می‌خورند. مادریدی‌ها ۲بار آخری که به این کشور سفر کردند به پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه یک بر صفر و ۳ بر صفر باختند و موفق به گلزنی نشدند. در آن‌سو، لیل ۷تا از ۸بازی آخر خانگی‌اش را در اروپا با پیروزی به پایان برده و تنها یک مساوی به اشتورم گراتس داده است.

با این‌حال رئال که روی عدد ۴۰‌بازی متوالی بدون شکست در لالیگا سیر می‌کند، ۱۴بازی آخر خود را در لیگ قهرمانان نباخته که با احتساب سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا می‌شود ۱۵مسابقه. آنها ۱۰تا از این بازی‌ها را برده‌اند و یکی از ۴تساوی‌شان مقابل منچسترسیتی بوده که در ضربات پنالتی بردند و صعود کردند. آخرین‌باری که رئالی‌ها ۱۵مسابقه پیاپی را در لیگ قهرمانان بدون شکست پشت‌سر گذاشتند بین آوریل۲۰۱۶ تا می۲۰۱۷ بود.

تیم تازه‌تاسیس آلمانی همچنان در اروپا سری میان سرها دارد. یووه سومین حریف ایتالیایی آنها پس از ناپولی و آتالانتا و نخستین حریف در لیگ قهرمانان است. یوونتوس با تیاگو موتا گل نمی‌خورد. تنها گل دریافتی آنها در این فصل در پیروزی ۳ بر یک هفته اول لیگ قهرمانان مقابل آیندهوون هلند دریافت شد. موتا می‌تواند بعد از مارچلو لیپی در سال۱۹۹۵ و کاپلو در سال۲۰۰۴ سومین سرمربی تاریخ یووه باشد که ۲‌تجربه نخست خود را روی نیمکت یوونتوس با پیروزی آغاز می‌کند.

یووه هر ۴بازی آخر مقابل حریفان آلمانی را برده و دروازه خود را بسته نگه داشته؛ ۲بار مقابل لورکوزن و ۲بار مقابل فرایبورگ.لایپزیش معمولا لیگ قهرمانان را با ۲شکست آغاز می‌کند و در ۲دوره از ۳دوره حضورش در این رقابت‌ها چنین کاری انجام داده. آنها در هفته اول این فصل ۲ بر یک به اتلتیکو باختند.
یووه بازی‌های اخیر خارج از خانه خود را باخته است؛ ۴بار از ۵بار آخری که از کشور خارج شدند که ۳تای آخر آن پشت‌هم بود. آنها آخرین‌بار در اکتبر۲۰۱۴ چهارمین بازی متوالی خارج از خانه خود را در اروپا باخته بودند.

قرمزها با اسلوت، جانشین یورگن کلوپ روزهای خوشی دارند؛ در لیگ برتر صدرنشین هستند و بازی هفته اول اروپایی خود را در خانه میلان ۳ بر یک برده‌اند. این بازی خانگی نباید سخت باشد. بولونیا پس از صعود تاریخی به لیگ قهرمانان اروپا، تیاگو موتا، سرمربی موفق خود را به مقصد یوونتوس از دست داد و ایتالیانو، سرمربی موفق فیورنتینا را جذب کرد. آنها در بازی اول ۱۷شوت به شاختار زدند اما نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکردند.

بولونیا پس از تیم‌های اینتر، میلان، یوونتوس، رم، فیورنتینا، ناپولی، جنوا، اودینزه و آتالانتا، دهمین حریف متفاوت ایتالیایی لیورپول خواهد بود.بولونیا تنها مقابل ۳تیم انگلیسی بازی کرده که آخرین آنها فولام در سال۲۰۰۲ در اینترتوتو بود. آنها یک‌بار هم در جام فیرکاپ در سال۱۹۶۷ با لیدز بازی کردند که رفت و برگشت مساوی شد و با پرتاب سکه، بازنده اعلام شدند.

تنها دلخوشی بولونیا این است که لیورپول در زمین خودش به تیم‌های ایتالیایی سابقه باخت دارد. در واقع، تیم انگلیسی ۷بار به ایتالیایی‌ها و ۷بار به اسپانیایی‌ها در خانه خودی باخته است. آنها در ۷میزبانی آخر مقابل تیم‌های ایتالیایی، ۵بازی را واگذار کرده و تنها ۲بار برنده بوده‌اند.لیورپول از ۱۰بازی خانگی آخر در اروپا، ۹تا را برده و بیش از ۲گل در هر بازی زده است.


کد مطلب: 493918

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493918/فرمت-جدید-حد-لیگ-کنفرانس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir