کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ تهیه‌کننده «جنگ ستارگان» و ایندیانا جونز

11 مهر 1403 ساعت 17:33


گروه فرهنگی: «رابرت واتس» تهیه‌کننده و مدیر تولید بریتانیایی فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» در سن ۸۶ سالگی درگذشت.به گزارش ایسنا، رابرت واتس در سه قسمت اول فیلم «جنگ ستارگان» با جورج لوکاس همکاری کرد و پس از آن نیز در سه قسمت نخست از سری فیلم‌های «ایندیانا جونز» در کنار اسپیلبرگ قرار گرفته بود.
 

او بعدها در فیلم‌های «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» ساخته رابرت زمکیس و به عنوان تهیه‌کننده مشترک با استیون اسپیلبرگ همکاری کرد.واتس در  سه قسمت از فیلم بسیار چالش برانگیز «جنگ ستارگان» به عنوان ناظر تولید زیر نظر طراح تولید جان بری فعالیت کرد و آن دو به مراکش و تونس سفر کردند تا مکان‌هایی را به عنوان لوکیشن فیلم انتخاب کنند.  واتس در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ گفت: «تحت فشار زیادی از طرف کمپانی فاکس قرن بیستم قرار داشتیم. آنها خودشان دچار مشکلات مالی بزرگی بودند و به فیلم اعتقادی نداشتند. در آن زمان، ما تنها فیلم فاکس بودیم که در هر جای دنیا فیلمبرداری می‌کردیم. چشمان آنها روی ما متمرکز بود و جورج لوکاس نیز تحت فشار زیادی قرار داشت.»

البته این فیلم به موفقیت چشمگیری دست یافت و رابرت واتس در فیلم «امپراتوری ضربه می‌زند» (۱۹۸۰) به عنوان دستیار تهیه‌کننده و در فیلم «بازگشت جدای» (۱۹۸۳) یکی از تهیه‌کنندگان بود.
به گزارش هالیوود ریپورتر، واتس در فیلم‌های «مردی درمیان» (۱۹۶۴)، «انزجار» ساخته رومن پولانسکی (۱۹۶۵)، «عزیز» ساخته جان شلزینگر (۱۹۶۵) و «تندربال» اثر ترنس یانگ (۱۹۶۵) نیز به عنوان دستیار دوم کارگردان حضور داشت و در فیلم‌های مهمی چون «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» ساخته استنلی کوبریک در سال ۱۹۸۶ و «پاپیون» ساخته اثر فرانکلین جی شافنر (۱۹۷۳) نیز به عنوان مدیر تولید فعالیت کرده است.


کد مطلب: 493966

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/493966/مرگ-تهیه-کننده-جنگ-ستارگان-ایندیانا-جونز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir