کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیا برای جذب خبرچین آگهی داد

13 مهر 1403 ساعت 15:26


گروه بین الملل: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، برنامه جدیدی را برای جذب خبرچین از ایران، کره شمالی و چین آغاز کرده است.
سیا در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را به زبان‌های فارسی، کره‌ای و چینی ماندارین منتشر کرده که در آن به کاربران توضیح داده شده که برای برقراری تماس امن با این سازمان چطور عمل کنند.
دور جدید جذب خبرچین از سوی سیا پس از برنامه این سازمان برای جذب شهروندان روس پس از حمله روسیه به اوکراین است. برنامه‌ای که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید موفقیت‌آمیز بوده است.در آگهی سیا که از جمله در شبکه ایکس، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و دارک وب منتشر شده است، از متقاضیان خواسته شده است که نام، محل و اطلاعات تماس خود را ارسال کنند.
توصیه شده است که کاربران برای تماس از سیستم‌های فیلترشکن معتبر غیر بومی و یا شبکه تور که نرم‌افزاری برای پنهان نگه داشتن هویت کاربران در فضای مجازی است، استفاده کنند.
میسون ریچی، استاد سیاست بین‌الملل در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک در سئول  گفت «به خاطر ندارم که هیچگاه چنین آگهی استخدامی در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی، حداقل به زبان کره‌ای» منتشر شده باشد.او می‌گوید «به نظر می‌رسد که آنها بر مبنای موفقیتشان در روسیه اقدام کرده‌اند، اما با توجه به عدم دسترسی مردم کره شمالی به اینترنت، من در مورد موثر بودن آن تردید دارم.»به گفته پروفسور ریچی احتمال می‌رود که آمریکا به دنبال جذب آن دسته از تاجران کره شمالی باشد که بطور غیر رسمی از مرز چین عبور می‌کنند و به وی‌پی‌ان دسترسی دارند.
او معتقد است که «آمریکا به این نتیجه رسیده که در مواجهه تک به تک با چین، روسیه، ایران و کره شمالی قرار ندارد بلکه با یک جبهه مشترک در حال ظهور روبرو است که از هر چهار کشور تشکیل شده است.»یک سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، آمریکا را به «دروغ‌رسانی سازمان‌یافته» علیه پکن متهم کرد.
 


کد مطلب: 494170

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/494170/سیا-جذب-خبرچین-آگهی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir