کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تهدید کره شمالی به استفاده از تسلیحات اتمی 

13 مهر 1403 ساعت 20:03


گروه بین الملل: رهبر کره شمالی گفت: کشورش در صورت نقض حق حاکمیت خود در استفاده از همه امکانات از جمله سلاح هسته‌ای تردید نخواهد کرد.
کیم جونگ اون همچنین از یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی به دلیل سخنان تهدیدآمیزش علیه پیونگ یانگ انتقاد کرد. به گفته کیم جونگ اون اظهارات یون سوک یول نشان می‌دهد که کدام طرف در حال بر هم زدن امنیت و صلح در شبه جزیره کره است. سخنان  اون  در جریان بازدید از پایگاه نظامی نیروهای عملیات ویژه ارتش کره شمالی مطرح شد.رئیس‌جمهوری کره جنوبی  در روز نیروهای مسلح این کشور نسبت به استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی همسایه شمالی کشورش هشدار داده بود. یون سوک یول تاکید کرد که چنین اقدامی از سوی پیونگ یانگ با «پاسخ قاطع و خردکننده ارتش کره جنوبی و آمریکا» روبرو خواهد شد.
او در ادامه با لحنی تهدیدآمیز گفت: «در آن روز شاهد پایان حکومت کره شمالی خواهیم بود.»کیم جونگ اون گفت که «لفاظی تهدیدآمیز دشمنان» به این دلیل صورت می‌گیرد که آنها از قدرت ارتش کره شمالی بی‌خبر هستند. رهبرکره شمالی تاکید کرد که «دشمنان» هیچ‌گاه نخواهند توانست پیونگ یانگ را از سلاح هسته‌ای محروم کنند.
او در مورد رئیس‌جمهوری کره جنوبی نیز گفت که یون سوک یول درباره «مقابله قاطعانه نیروی نظامی خود در همسایگی کشوری با سلاح هسته‌ای لاف‌زنی می‌کند» اما به گفته کیم جونگ اون این امر به قدری «طنزآمیز» است که این شک و تردید را پدید می‌آورد که یون سوک یول فردی «عقب‌افتاده» باشد.
کره شمالی تاکنون شش آزمایش زیرزمینی سلاح هسته‌ای انجام داده است. کارشناسان بر این باور هستند که پیونگ یانگ امکانات لازم برای ساخت ده‌ها سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد.

 


کد مطلب: 494190

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/494190/تهدید-کره-شمالی-استفاده-تسلیحات-اتمی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir