کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علیرضا بیرانوند ۴ ماه محروم شد

ورزش سه , 14 مهر 1403 ساعت 14:42


گروه ورزشی: علیرضا بیرانوند با محکومیت در کمیته تعیین وضعیت از درون دروازه تراکتور و تیم ملی دور شد.کمیته تعیین وضعیت دقایقی پیش در خبری که روی خروجی وبسایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته، حکم نهایی پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند و باشگاه تراکتور را اعلام کرد. بر این اساس دروازه‌بان شماره یک تیم ملی با چهار ماه محرومیت از میادین و پرداخت غرامت ۲۰ میلیارد تومانی محکوم شده است.
 

این حکم در حالی صادر شده که باشگاه تراکتور با دریافت کارت بازی این دروازه‌بان، در شش دیدار لیگ برتر و دو بازی آسیایی از این دروازه‌بان استفاده کرد که آخرین بازی حضور اث در قفس توری تراکتور برابر سپاهان بود و با کلین شیت به پایان رسید.
 
حکم پرونده بیرانوند در شرایطی سرانجام اعلام می‌شود که باشگاه پرسپولیس به میزان قرارداد این فصل بیرانوند از او غرامت گرفته و توانسته درآمدزایی جالبی را از گلر سابق خود داشته باشد اما نکته اصلی محرومیت دروازه‌بان شماره یک تیم ملی است که شاید کمتر کسی تصورش را می‌کرد.
 
این در حالی است که باشگاه تراکتور با دفاعیات خود توانسته از اتهام اغوای بازیکن جان سالم به در ببرد و با تبرئه در این پرونده، از نقل و انتقالات محروم نشود.  محرومیت بیرانوند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم اعمال خواهد شد و این دروازه‌بان از امروز تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ از رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان دور خواهد بود.
 
در این مدت باشگاه پرسپولیس نسبت به عدم اعلام رای از سوی کمیته تعیین وضعیت معترض بود و بارها مدیران این باشگاه کمیته تعیین وضعیت را به سستی و اهمال در این پرونده متهم کردند. از آن سو تراکتور و وکیل بیرانوند هم معتقد بودند که باشگاه پرسپولیس با این صحبتها قصد تاثیرگذاری بر حکم نهایی را دارد.
 
در خصوص این پرونده که از اواخر خرداد ماه تشکیل شد، کمیته تعیین وضعیت درخواست کارشناسی مالی را ارائه کرد که نتیجه آن دو هفته پیش به اطلاع دو باشگاه رسید.  بر اساس این کارشناسی باشگاه پرسپولیس با احتساب حق ایفمارک و سهم سازمان لیگ، هیچ بدهی در قرارداد لیگ بیست و سوم نداشت اما از آن سو بیرانوند به عنوان طلبکار در قرارداد فصول قبلی شناخته شد.

البته باشگاه پرسپولیس اعتقاد داشت که الحاقیه فسخ قرارداد تنها برای قرارداد فصل بیست و سوم شامل می‌شود و وکیل بیرانوند هم معتقد بود که باتوجه به عدم احتساب پاداش، سهم سازمان لیگ و ایفمارک در پرداختی باشگاه، بیرانوند اجازه فسخ قرارداد نداشته است.

در نهایت کمیته تعیین وضعیت اینطور تشخیص داد که علیرضا بیرانوند امکان فسخ قرارداد خود را نداشته و به همین دلیل جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران با برتری پزسپولیس به پایان رسید؛ فراموش نکنید رضا درویش وعده داده بود در صورت شکست در این پرونده از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا خواهد کرد.


کد مطلب: 494334

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/494334/علیرضا-بیرانوند-۴-ماه-محروم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir