کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تسلا با چهار باتری جدید در راه است

14 مهر 1403 ساعت 17:47


گروه اقتصادی: تسلا در سال ۲۰۲۶ چهار باتری جدید را برای تامین انرژی سایبرتراک، روباتاکسی و خودروهای الکتریکی ارائه می کند.به گزارش ایسنا، نشریه The Information به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های خود گزارش داد که تسلا قصد دارد چهار نسخه جدید از باتری داخلی خود را برای تامین انرژی سایبرتراک، روباتاکسی آینده و سایر وسایل نقلیه الکتریکی طراحی کند.
 

شرکت تسلا با رهبری ایلان‌ماسک در حال حاضر بیشتر باتری‌های خودروهای الکتریکی خود را از شرکت‌های دیگر، از جمله پاناسونیک انرژی و ال‌جی انرژی تامین می‌کند، اما تلاش کرده تا تولید سلول‌های باتری ۴۶۸۰ خود را در ایالات‌متحده افزایش دهد تا هزینه‌ها و حاشیه سود را کاهش دهد.
در این گزارش آمده است که توسعه باتری ۴۶۸۰ با مشکلاتی روبرو بوده است، به طوری که این شرکت ۷۰ تا ۸۰ درصد از کاتدها را در تولید آزمایشی در مقایسه با سازندگان باتری‌های معمولی که کمتر از ۲ درصد از اجزای خود را به دلیل نقص تولید از دست می‌دهند، از دست داده است. کاتدها، بخش کلیدی باتری، به تولید انرژی کمک می‌کند که یک خودروی الکتریکی را به حرکت در می‌آورد.

رویترز سال گذشته گزارش داد که این شرکت تلاش کرده است تا تولید نسخه خشک سلول‌های ۴۶۸۰ را افزایش دهد، اما با سرعت ساخت باتری‌ها مقابله کرده است. تسلا در نظر دارد تا اواسط سال آینده کاتدهای خشک را در باتری‌های سایبرتراک ارائه کند و افزود که این شرکت قصد دارد بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سایبرتراک در هفته با استفاده از فناوری پوشش خشک تولید کند.

بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۲۶، تسلا قصد دارد چهار نسخه از ۴۶۸۰ را معرفی کند که از کاتد خشک استفاده می‌کنند، که یکی از آنها با نام NC۰۵، رباتاکسی را تامین می‌کند.انتظار می‌رود که این سازنده خودروهای الکتریکی، محصول مورد انتظار روباتاکسی خود را هفته آینده ارائه کند، زیرا به نظر می‌رسد تمرکز خود را بر روی فناوری خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی در میان کاهش تقاضا برای خودروهای باتری‌دار متمرکز کند.


کد مطلب: 494358

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/494358/تسلا-چهار-باتری-جدید-راه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir