کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخورد با خطوط قرمز تکلیف قانونی ماست

اولویت‌ ما تکریم دانشجویان‌ و‌ اساتید‌و پیشگیری‌ از مهاجرت‌ آنهاست

15 مهر 1403 ساعت 10:54


گروه جامعه: وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز حراست وزارت بهداشت، «پیشگیری مقدم بر درمان است» را شعار حراست وزارت بهداشت دانست و گفت: مطابق فرمایش امام و مقام معظم رهبری، قانون فصل الخطاب است.
 

به گزارش ایلنا، محمدرضا ظفرقندی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل ساختار، ماهیت کاری و وظایف گسترده‌ای که به او محول شده با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها در ارتباط بوده و برنامه‌های ملی زیادی را باید اجرا کند که مورد تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در تمام این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه حراست باید «پیشگیری مقدم بر درمان است» باشد. یعنی باید نقاط ضعف یا تهدید را پیش از بروز و تبدیل شدن به بحران، پیش بینی و پیشگیری کنیم.وزیر بهداشت با بیان این که در ابتدای کار وزارتش با اعتراض پرستاران مواجه شده است، اظهار کرد: باید چنین مواردی را پیش از تبدیل شدن به اعتراضات به روش های دقیق و علمی پیش بینی و مرتفع کنیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه بهداشت شاهد پیشرفت شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران هستیم که در دنیا نمونه است، به واسطه توجه به پیشگیری بوده است. این نوع اقدام هم ارزش دینی و هم ارزش ملی دارد و نیازمند نگاه دقیق و وسیع است. بنابراین حراست هم باید بتواند با پیشگیری از حوادث، نقش خود را در این چارچوب ایفا کند.وزیر بهداشت تصریح کرد: من ۴۰ سال است با قشر دانشجو سر و کار دارم و می دانم اگر مشکلات آنها را زودتر با گفتگو حل کنیم، این روش بهتر جواب می‌دهد و اینگونه مسائل نیازمند پیش بینی است.

وی با تاکید بر نگاه به قانون به عنوان فصل الخطاب، یادآور شد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم، قانون است. چیزی در کشور فراتر یا پایین‌تر از قانون نداریم. امام و مقام معظم رهبری قانون را فصل الخطاب معرفی کرده‌اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است. به طوری که شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش بینی رویدادها و بحران ها، هشدار دادن نسبت به آنها و اینچنین موارد نیازمند داشتن دیدگاه علمی و آینده‌نگر است.ظفرقندی ابراز داشت: اقدام ساده و سنتی این است که زمان وقوع بحران‌ها به آن‌ها ورود کنیم در حالی که دوران این نوع نگاه و اقدام گذشته است.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به این که هدف همه ما رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف بلند کشور است، اظهار امیدواری کرد که با کمک همه و توجه به نگرش پیشگیری و احترام به قانون، قبل از بروز مسائل با نگرش عملی و پیش بینی‌های لازم، مشکلات شناسایی و مرتفع شوند.

پیش از سخنان وزیر بهداشت رییس سازمان حراست کل کشور طی سخنانی ضمن تاکید بر تعامل سازنده حراست با مجموعه‌های مختلف مستقر در وزارت بهداشت هدف غایی را صیانت از دارایی‌های مادی و معنوی وزارت بهداشت دانست و تاکید کرد که همه امکانات حراست در خدمت حوزه سلامت و وزارت بهداشت خواهد بود.

حسن‌پور با بیان این که مهم ترین دارایی های کشور نیروی انسانی نخبه است که در وزارت بهداشت هم حضور دارند، بیان داشت: اقتضای کار حراست با دهه‌های گذشته فرق کرده و کار همکاران حراست ما هم اکنون «مردم پایه» است.

وی تصریح کرد: دانشجو، استاد و دانشگاه‌ها سرمایه‌های کشور هستند و حراست ها باید از آنها صیانت کنند. تهدیدات کشور در دهه های پیش تهدیدات سخت بود ولی امروز باید دنبال اقناع سازی و اقدامات ایجابی باشیم.

رییس سازمان حراست کل کشور تصریح کرد: برخورد با خطوط قرمز تکلیف قانونی ماست ولی اولویت ما نیست. اولویت ما حفظ دستاوردهای علمی کشور، تکریم دانشجویان و استادان و حمایت از آنها و پیشگیری از مهاجرت‌هاست.اعطای حکم ریاست مرکز حراست وزارت بهداشت به دکتر اسکندری و تقدیر از تلاش های دکتر فرزانه رییس سابق این مرکز توسط وزیر بهداشت، پایان بخش این مراسم بود.


کد مطلب: 494442

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/494442/اولویت-تکریم-دانشجویان-و-اساتید-و-پیشگیری-مهاجرت-آنهاست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir