کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدنی های شیراز در شب + تفریحات، پارک‌ ها و رستوران ‌ها

15 مهر 1403 ساعت 16:32

گروه گردشگری: شیراز به آب‌و‌هوای خوش و بوستان‌های دل‌انگیز خود معروف است. تصور کنید اگر به این‌ موارد یک آسمان مهتابی پرستاره نیز اضافه شود چه می‌شود! بازدید از دیدنی های شیراز در شب، تفریحی است که نباید فرصت آن را از دست داد. اما، میان دیدنی‌ های متعدد این شهر، فقط برخی از آن‌ها برای گردش شبانه مناسب هستند. اگر با این شهر چندان آشنا نیستید و از خود می‌پرسید: «شب در شیراز کجا بریم؟» با ما همراه شوید تا چند مقصد جذاب به شما معرفی کنیم.


 حافظیه؛ نماد شهر شیراز
حافظیه یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شیراز است و در باغی پر از گل و درختان سرو و نارنج قرار دارد. این مکان در شب با وجود نورپردازی‌های بوستان، یکی از زیبا‌ترین چهره‌های خود را نشان می‌دهد. به‌ویژه اگر بهار و تابستان به شیراز سفر می‌کنید، تجربه قدم‌زدن در هوای خنک شبانه در حافظیه را از دست ندهید. در حافظیه پس از بازدید از آرامگاه لسان‌الغیب، می‌توانید به باغ‌های مجموعه و اطراف آن بروید، کنار جوی آب قدم بزنید، فال حافظ بگیرید و در کافه‌های اطراف چای بنوشید. تفرج شبانه در بوستان معروف شیراز، خاطره‌ای ماندگار خواهد شد.
•    ساعت بازدید: ‌8 صبح تا 9 شب

شاهچراغ؛ کنجی آرام برای نیایش شبانه
شاه‌چراغ به‌عنوان یکی از آرامش‌بخش‌‌ترین و معنوی‌ترین دیدنی های شیراز در شب شناخته می‌‌شود. این حرم، آرامگاه برادر امام رضا (ع) و از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی ایران است. اگر به گردشگری زیارتی علاقه‌مندید، می‌توانید پس از زیارت مهم‌ترین جاذبه مذهبی ایران در مشهد، با خرید بلیط پرواز مشهد شیراز، در زمانی کوتاه یک سفر معنوی به‌یاد‌ماندنی را تجربه کنید. شاه‌چراغ در تمام ساعات شبانه‌روز پذیرای شما خواهد بود.
•   ساعت بازدید: شبانه‌روزی

جاهای تفریحی شیراز در شب
بازدید از دیدنی های شیراز در شب همیشه قرار نیست با لحظاتی آرام همراه باشد. این شهر یکی از بهترین مجتمع‌های تجاری _ تفریحی کشور و همین‌طور یکی از مجهز‌ترین پارک‌های ایران را در خود دارد. در سفر به شیراز، توصیه می‌کنیم تفریحات لوکس و هیجان‌انگیز این مجموعه‌ها را حتماً تجربه کنید. در ادامه بهترین جاهای تفریحی این شهر را معرفی خواهیم کرد.

مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌ فارس
مجتمع تجاری تفریحی خلیج ‌فارس یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ایران است و امکانات آن چنان متنوع هستند که می‌توانند برای همه اعضای خانواده شبی به‌یادماندنی بسازند. این مجموعه دارای 2500 مغازه، 8 سالن سینما، شهربازی سرپوشیده، سالن بولینگ، سالن بیلیارد، کافی‌شاپ، فود کورت و... است. پردیس سینمایی شهر آفتاب به‌روز‌ترین مجموعه سینمایی کشور و شهربازی آن بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی مسقف ایران است. در این مجتمع امکانات رفاهی و ورزشی مانند باشگاه، استخر و سونا نیز وجود دارد.
•     ساعت فعالیت: 10 صبح تا 11 شب

بولینگ مجتمع خلیج‌ فارس، یکی از جاهای لاکچری شیراز

شهربازی لونا پارک شیراز؛ افزایش آدرنالین در شب
لونا پارک یکی از هیجان‌انگیزترین پارک های شیراز است. برخی تجهیزات و وسایل بازی خارجی و مهیج، تا پیش از لونا پارک در ایران وجود نداشتند؛ از‌این‌رو، به‌روز بودن این شهربازی، توجه دوستداران آدرنالین را به خود جلب کرد. البته برای سنین پایین و کودکان، بازی‌های امن و شادی‌بخش نیز وجود دارد. در لونا پارک، با وجود بازی‌هایی مانند صندلی پرنده، رنجر، آکروجت، بشقاب‌پرنده، دراگون و... شبی مهیج را تجربه خواهید کرد. این پارک قسمت‌های دیگری نیز دارد که پینت بال، لیزر‌تگ، حریم وحشت و محوطه بانوان فقط تعدادی از آن‌ها هستند.
  ساعت فعالیت: 6 صبح تا 12 شب

بهترین پارک های شیراز در شب
در سفر گاهی استراحت لازم است؛ اما برای این کار، ماندن در اتاق را توصیه نمی‌کنیم. شیراز پارک‌ های متعددی دارد که برای یک پیک‌نیک آرام شبانه جای مناسبی هستند. می‌توانید ساعت‌ها بنشینید، چای بنوشید و زیبایی‌های شیراز را تماشا کنید. همراه ما باشید تا 2 پارک معروف این شهر را بهتر بشناسیم.

بام سبز شیراز؛ از زیبا‌ترین دیدنی های شیراز در شب
یکی از زیبا‌ترین دیدنی های شیراز در شب نمایان می‌شود. اگر به منظره‌های چراغانی علاقه دارید و می‌خواهید کل شهر را زیر پای خود ببینید، بام شیراز همان جایی است که باید باشید. بام سبز یک پارک کوهستانی در شمال شیراز است و چشم‌اندازی تماشایی به شهر دارد. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید می‌توانید عصر خود را در این بام کوهستانی بگذرانید و شب نیز به تماشای چراغ‌های شهر بنشینید. در بام سبز به امکاناتی مانند پارکینگ، آلاچیق و سرویس بهداشتی دسترسی خواهید داشت.
  ساعت بازدید: شبانه‌روزی

باغ جنت شیراز؛ یادگار زیبای قجری
باغ جنت شیراز قدمتی ۱۸۰ساله دارد و در سال 1223 ساخته شده است. در گذر سال‌ها، این باغ کم‌کم بزرگ‌تر و در آن استخر و اسباب تفریح و ورزش مهیا شد. باغ جنت در حال حاضر تحت مدیریت شهرداری شیراز است و رایگان و 24 ساعته در اختیار مردم قرار دارد. این باغ قاجاری 54 هکتار وسعت دارد و در آن، میان گل‌ها و درختان سرو، امکانات مختلفی مانند آلاچیق، میز پینگ پنگ، زمین بازی، دریاچه مصنوعی و... ساخته شده‌است. باغ جنت برای گذراندن یک شب نشینی در شیراز مقصدی ایده آل خواهد بود.
  ساعت بازدید: شبانه‌روزی

بهترین رستوران های شیراز در شب
بازدید از دیدنی های شیراز در شب، اغلب به صرف شام در بیرون منتهی می‌‌شود. تعدادی از رستوران ‌های شیراز آن‌قدر زیبا و حتی مهم هستند که صرف یک وعده‌غذایی را به خاطره‌ای ماندگار تبدیل می‌کنند. در ادامه 2 رستوران معروف شیراز را معرفی ‌خواهیم کرد.

عمارت شاپوری؛ یک ضیافت قاجاری
باغ ‌رستوران شاپوری، مکانی مجلل و تماشایی و همچنین یکی از بهترین رستوران های شیراز است. اگر به عمارت‌ های ایرانی علاقه‌مندید، صرف شام در این رستوران برای شما لذت‌بخش خواهد شد. این عمارت دارای 2 طبقه و اتاق‌های متعدد است و شما می‌توانید در هر قسمت آن میز رزرو کنید. بیرون عمارت نیز کنار حوض بزرگ میز‌هایی چیده شده است تا در صورت تمایل غذا یا دسر خود را در فضای آزاد میل کنید. در منوی این کافی‌شاپ رستوران، انواع غذاهای ایرانی و سنتی و همین‌طور دسر و نوشیدنی ارائه می‌شود.
 ساعت فعالیت: 8 صبح تا 12 شب

عمارت شاپوری یکی از بهترین رستوران های شیراز

باغ راز؛ خوش‌مزه و چشم‌نواز
باغ راز یکی از جاهای لاکچری شیراز و جزو بهترین و زیبا‌ترین رستوران ‌های این شهر است. به‌ویژه اگر شب به این رستوران بروید، مسحور باغ تماشایی و نورپردازی زیبای آن خواهید شد. باغ راز دارای دو بخش روباز و سرپوشیده است. البته با وجود دیوارهای شیشه‌ای رستوران، از محیط سربسته هم منظره زیبای باغ را خواهید دید. منوی رستوران باغ راز دارای انواع غذاهای بین‌المللی، ایرانی، دریایی و فست‌فود است و برای تمام سلیقه‌ها گزینه‌ای دارد. این رستوران امکانات و خدماتی مانند اینترنت رایگان، سالاد بار و موسیقی زنده است. باتوجه‌به پرطرف‌دار بودن باغ راز، توصیه می‌کنیم حتماً از قبل میز رزرو کنید.
 ساعت فعالیت: 8 صبح تا 12 شب

آخرین نکته شب گردی در شیراز
بازدید از دیدنی های شیراز در شب، برای شما خاطراتی ماندگار خواهد ساخت. البته به شرطی که بدانید کدام‌یک از جاذبه‌ های متعدد این شهر برای شبگردی مناسب هستند و هرکدام تا چه ساعتی از شب فعالیت می‌کنند. به همین دلیل در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی شیراز برای شب پرداختیم تا در سفرتان به این شهر، شب‌هایی به‌یادماندنی را تجربه کنید.
 


کد مطلب: 494530

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/494530/دیدنی-های-شیراز-شب-تفریحات-پارک-رستوران-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir