به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۹۵۰۱۸

بهترین روش آب بندی استخر و جکوزی کدام است؟

گروه کسب و کار: فرض کنیم که شما می‌خواهید استخر یا جکوزی برای ویلای خود بسازید. یا تصمیم گرفته‌اید که یک سالن بزرگ را به‌عنوان سالن ورزشی، به استخر، جکوزی و سایر قسمت‌ها اختصاص دهید. به هر حال موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، بحث انتخاب بهترین روش آب بندی استخر و جکوزی است. کدام یک از روش‌ها را اجرا کنیم که نتیجه ایده‌آلی داشته باشد؟ تحقیقات نشان داده است که آب بندی استخر با فایبرگلاس و آب بندی جکوزی با فایبرگلاس، واقعاً بهترین گزینه خواهد بود.
عایق فایبرگلاس
عایق فایبرگلاس
در این مطلب به نقل از کارشناسان فنی و مهندسی عایق فایبرگلاس ایده آل، برای شما توضیح خواهیم داد که چرا بهترین روش آب بندی استخر و جکوزی، عایق فایبرگلاس شناخته شده است.

چرا برای آب بندی استخر و جکوزی، به سراغ عایق فایبرگلاس برویم؟
اگر به فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع عایق برای آب بندی استخر و جکوزی مراجعه کنید، قطعاً گزینه‌های متعددی را به شما پیشنهاد خواهند داد. اما چرا ما به‌عنوان متخصص در این حرفه، به شما توصیه می‌کنیم حتماً عایق فایبرگلاس را انتخاب نمایید؟
عایق فایبرگلاس، مجموعه‌ای از الیاف و رزین است که ساختار بسیار سبک و در عین حال استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. برای اینکه بهتر متوجه شوید چرا پیشنهاد ما به شما، انتخاب عایق فایبرگلاس جهت آب بندی جکوزی و استخر است، اجازه دهید ویژگی‌های این عایق را با یکدیگر بررسی نماییم:

•    عایق فایبرگلاس وزن سبک و در عین حال استحکام و مقاومت بالایی دارند. بنابراین وقتی برای آب بندی استخر و جکوزی از آن استفاده می‌کنید، بر روی لوله‌های آب، اتصالات و اسکلت سازه، اصلاً فشاری وارد نخواهد شد.
•    جالب است بدانید دو طرفه بودن عایق فایبرگلاس این امکان را فراهم می‌کند که نفوذ آب به سطح زیرین اتفاق نیفتد. بنابراین وقتی آب وارد استخر یا جکوزی می‌شود، شما آسوده خاطر هستید که آب به لایه‌های زیرین نفوذ پیدا نمی‌کند.
•    مقاومت بالا در برابر حریق باعث می‌شود که محیط ساختمان در برابر آتش‌سوزی بسیار مقاوم باشد.
•    این عایق در برابر ترک و شکستگی بسیار مقاوم است. بنابراین گرم و سرد شدن آب و ورود آب به داخل جکوزی یا استخر باعث ترک خوردن آن نخواهد شد.
•    پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید عایق‌بندی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شود، باز هم به سراغ عایق فایبرگلاس بروید.
•    انعطاف‌پذیری ورق‌های فایبرگلاس بسیار بالا است و شما برای هر سطحی می‌توانید از آن استفاده کنید.
•    باتوجه به اینکه یکی از مشکلات ساخت استخر در محوطه ویلا، نفوذ ریشه درختان به داخل استخر است، با عایق فایبرگلاس این مسئله حل می‌شود. چون ریشه درختان به هیچ عنوان نمی‌توانند عایق فایبرگلاس را شکافته و از آن عبور کنند.
•    مقاومت عایق فایبرگلاس در برابر پوسیدگی بسیار زیاد است. بنابراین در محیط آبی دچار پوسیدگی و فرسایش نمی‌شود.

آب بندی استخر با فایبرگلاس

نکات مهم برای آب بندی استخر و جکوزی با فایبرگلاس
اما برای اینکه بتوانید بهترین کارایی را از آب بندی جکوزی با فایبرگلاس دریافت کنید، باید نحوه نصب این عایق را بدانید. باید نکات مهم و اصولی را رعایت کنید تا نصب این عایق به بهترین شکل ممکن انجام شود:
·       دیواری داخلی استخر و جکوزی باید کاملاً صاف و یکدست باشد. حتی یک شکاف کوچک نیز نباید در داخل آن دیده شود. پس شما حتماً باید بتونه کاری و زیرسازی را انجام دهید.
·       حتماً مطمئن شوید که سطح مورد نظر برای عایق‌بندی، هیچگونه آلودگی و گرد و غباری ندارد. بنابراین قبل از اینکه عایق فایبرگلاس را برای استخر یا جکوزی استفاده کنید، حتماً دیواره‌ها و کف را به‌طور کامل بشویید.
·       یکی دیگر از اصول مهم برای آب بندی جکوزی و استخر با فایبرگلاس این است که حتماً سطح دیوار و کف، کاملاً خشک باشد. بنابراین اگر محیط داخلی را شستید، باید کمی صبر کنید تا به‌طور کامل رطوبت از بین برود.

نحوه آب بندی استخر و جکوزی با فایبرگلاس
مراحل آب بندی استخر با فایبرگلاس به شرح زیر است:
•    در اولین قدم شما باید زیرسازی را انجام دهید تا سطحی کاملاً صاف و بدون هیچگونه شکاف به وجود بیاید.
•    سپس باید گرد و غبارها و آلودگی‌هایی که بر روی سطح وجود دارد را برطرف کنید.
•    اکنون در مرحله باید به سراغ آماده‌سازی چسب مخصوص عایق‌بندی با فایبرگلاس بروید. برای این منظور باید پودر مخصوص را با رزین مخلوط کرده و سپس یک لایه از آن را بر روی دیوار و کف استخر یا جکوزی قرار دهید.
•    تا زمانی که چسب خیس است، حتماً فایبرگلاس را بر روی آن قرار داده و لایه دوم چسب را بر روی مش اجرا نمایید. توجه داشته باشید که ضخامت لایه دوم چسب باید کمتر از لایه اول باشد. در حدی که فقط سطح فایبرگلاس را پوشش دهد.
•    وقتی آب بندی تمام شد،  شما باید سه روز صبر کنید و تست آب‌بندی برای استخر یا جکوزی را انجام دهید. اگر نشتی آب دیده شد، باید دوباره این مراحل را تکرار کنید.

آب بندی جکوزی با فایبرگلاس

کلام آخر
همانگونه که در این مطلب متوجه شدید، بهترین روش آب ‌بندی استخر و جکوزی، استفاده از عایق فایبرگلاس است. اما کیفیت عایق نیز بر روی کیفیت پوشش استخر و جکوزی تاثیر می‌گذارد. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه عایق فایبرگلاس ایده آل با نشانی اینترنتی www.poolfiberglas.com در ارتباط باشید. هر سوالی دارید از کارشناسان متخصص در این مجموعه بپرسید. حتی می‌توانید نصب عایق فایبرگلاس را به مجموعه فایبرگلاس ایده‌ آل بسپارید. گروه فایبرگلاس ایده آل تمامی عایق‌ها را با گارانتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. خدمات نصب عایق‌ها نیز با ضمانت‌نامه پیش می‌رود. بنابراین شما با اعتماد به تیم فایبرگلاس ایده آل از خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند خواهید شد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها