به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۹۵۰۶۹

بدترین طوفان قرن در راه فلوریدا

بدترین طوفان قرن در راه فلوریدا
گروه بین الملل: رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: طوفان میلتون با درجه ۴ که به سمت جنوب شرقی ایالات متحده در حرکت است، ممکن است بدترین طوفانی باشد که در یک قرن گذشته در فلوریدا دیده شده است و از شهروندان خواست «همین حالا» منطقه را ترک کنند.
جو بایدن گفت: «این می‌تواند بدترین طوفانی باشد که در بیش از یک قرن گذشته به فلوریدا برخورد کرده است. به امید خدا این طور نخواهد بود، اما وضعیت فعلی این‌گونه به نظر می‌رسد.»
او افزود: «همین حالا تخلیه کنید، همین حالا، همین حالا. باید تا حالا تخلیه کرده بودید. مسئله مرگ و زندگی است و اغراق نیست.»بایدن گفت که سفر برنامه‌ریزی شده این هفته خود به آنگولا و آلمان را به تعویق انداخته است و افزود که تلاش خواهد کرد تا این سفرها را مجدداً برنامه‌ریزی کند.
 بایدن همچنین اطلاعات نادرستی که دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان، و حزب او در انتقاد از تلاش‌های امدادی برای طوفان فلوریدا منتشر کرده‌اند را محکوم کرد. او گفت: «کسانی که این کار را انجام می‌دهند، برای آسیب رساندن به دولت این کار را می‌کنند.»
او اظهار داشت: «ما می‌توانیم از خودمان مراقبت کنیم»، اما در عین حال در مورد تأثیرات احتمالی بر وضعیت فعلی ابراز نگرانی کرد.بایدن افزود: «این کار ضدآمریکایی است. واقعاً این‌طور است. مردم وحشت‌زده هستند. آن‌ها می‌دانند که زندگی‌شان در خطر است، همه چیزهایی که برایش زحمت کشیده‌اند، همه دار و ندارشان و همه آنچه برایشان ارزش دارد.»
برای مردم فلوریدا روز چهارشنبه آخرین فرصت برای تخلیه یا پناه گرفتن پیش از وقوع طوفان درجه ۵ میلتون است؛ طوفانی که احتمالاً یکی از مخرب‌ترین طوفان‌هایی است که تاکنون به سواحل خلیج فلوریدا برخورد کرده است.
از روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در مناطق ساحلی که تحت دستور تخلیه قرار دارند در حال فرار به سمت مناطق مرتفع‌تر بودند و به دلیل هجوم خودروها جاده‌ها بند آمدند. پمپ بنزین‌ها از سوخت خالی شده، و در این منطقه که مردم هنوز در حال جبران تأثیرات ویرانگر طوفان هلن در دو هفته پیش بودند، وضعیت نگران‌کننده‌تر شد.
این طوفان تاکنون به سمت منطقه کلان‌شهری خلیج تامپا با بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت در حال حرکت بود، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد مسیر آن قبل از برخورد به زمین در اواخر شب چهارشنبه یا اوایل صبح پنج‌شنبه ممکن است تغییر کند.
این طوفان مسیری نادر از غرب به شرق را از طریق خلیج مکزیک طی می‌کند و احتمالاً طغیان مرگبار امواج مهیب تا ۳ متر را به بخش‌های وسیعی از ساحل خلیج فلوریدا خواهد آورد.
مقامات از جو بایدن تا جین کاستور، شهردار تامپا به مردم در مناطق تخلیه هشدار دادند و گفته‌اند که اگر خارج نشوند، با خطر مرگ مواجه خواهند شد.مرکز ملی طوفان‌های آمریکا شدت طوفان میلتون با سرعت بادهای پایدار حداکثر ۱۶۰ مایل (۲۶۰ کیلومتر) در ساعت را درجه ۵ اعلام کرد، یعنی بالاترین سطح از مقیاس پنج‌درجه‌ای «سفیر-سیمپسون».
ممکن است سرعت باد کاهش یابد و شدت میلتون به سطحی پایین‌تر برسد، اما تا این زمان اندازه طوفان در حال بزرگ‌تر شدن بوده و مناطق ساحلی بیشتری را در خطر قرار داده است.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها