کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 بن سلمان،پیام آمریکا را به ایران  انتقال داد 

19 مهر 1403 ساعت 15:47


گروه بین الملل: بر اساس گزارشی از شبکه فرانس ۲۴، ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، در جریان دیدار با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ریاض، پیامی از آمریکا منتقل کرده که می‌گوید واشنگتن کاملاً از نیت‌های اسرائیل آگاه نیست، اما تعهد داده است که در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شرکت نکند.
شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که آمریکا به اسرائیل در مورد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران هشدار داده است. منابع به اسکای نیوز گفتند که واشنگتن هشدار داده که اگر تأسیسات هسته‌ای ایران مورد حمله قرار گیرد، ایران ممکن است از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شود.
یک مقام ارشد پنتاگون به اسکای نیوز عربی اعلام کرده که اطلاعاتی در مورد نزدیک بودن پاسخ اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران وجود دارد و این واکنش «بزرگتر از تمامی پیش‌بینی‌ها» خواهد بود. این منبع افزود که وزارت دفاع آمریکا ارزیابی اطلاعاتی خود را به مقامات نظامی اسرائیل در مورد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران منتقل کرده است.
روز چهارشنبه روزنامه نیویورک تایمز نوشت که مقامات آمریکایی معتقدند واکنش اسرائیل علیه ایران به دلیل حملات موشکی هفته گذشته ممکن است بر پایگاه‌های نظامی متمرکز باشد و احتمالاً شامل چند سایت اطلاعاتی یا مکان‌های حساس دیگر شود.همچنین ویلیام برنز، رئیس سیا گفت که «رهبری اسرائیل با دقت بسیار در حال بررسی نحوه واکنش به حمله ایران است» و افزود که او معتقد است مسئولان اسرائیل «نگرانی‌های ابراز شده توسط رئیس‌جمهور بایدن و مقامات ارشد آمریکایی را در نظر گرفته‌اند.»
برنز همچنین اضافه کرد: «ما همه به خوبی از پیامدهای احتمالی شیوه‌های مختلف حمله (اسرائیل) و تأثیرات آن بر بازار جهانی انرژی و همچنین بر اقتصاد جهانی آگاه هستیم.»
در همین حال سید عباس عراقچی، در دوحه با همتای قطری خود در مورد تنش‌های منطقه‌ای و راه‌حل‌های آتش‌بس در غزه و لبنان گفتگو کرد.
این دیدار پس از تهدید اسرائیل به تلافی علیه ایران به دلیل حمله موشکی هفته گذشته صورت گرفت. قطر نقش کلیدی در تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه و لبنان دارد، در حالی که اسرائیل حملات خود علیه حزب‌الله را افزایش داده است.
عراقچی در مذاکرات خود با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، بر اهمیت جلوگیری از فاجعه منطقه‌ای تأکید کرد. او همچنین به کاهش تنش‌ها در منطقه و حمایت از فلسطینیان و لبنانی‌های تحت حملات اسرائیل پرداخت.عراقچی پیش از این نیز در عربستان با ولیعهد محمد بن سلمان دیدار کرده بود.

 


کد مطلب: 495182

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495182/بن-سلمان-پیام-آمریکا-ایران-انتقال-داد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir