به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۲۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۹۵۴۶۳

اینجا کسی به فکر بازنشستگان نیست؟

اینجا کسی به فکر بازنشستگان نیست؟
گروه اقتصادی: بنا به اعلام رئیس کانون بازنشستگان قرار است حقوق‌ها این ماه با تاخیر پرداخت شود! این درحالی است که همین حالا نیز حقوق بازنشستگان با فاصله زمانی تقریبا یک ماهه پرداخت می‌شود. یعنی آخر مهر ماه منتظر واریز حقوق شهریور ماه هستند.
 
به گزارش رویداد۲۴،این قشر از جامعه که با مشکلات مالی گسترده ناشی از تورم دست به گریبان بوده و ماه‌هاست که چشم و گوششان به اخبار است تا شاید در پی هم‌سازی حقوق تغییری در وضعیت مالی آن‌ها ایجاد شود، حالا شاهد اعلام رسمی تاخیر در پرداخت‌ها هستند.چند روز تاخیر در پرداخت حقوق‌ها حتما زندگی توام با فشار اقصادی بازنشستگان را سخت‌تر از قبل خواهد کرد اما مساله اصلی این است که رویه موجود امیدها به بهبود شرایط و حل مشکلات را از بین می‌برد. 

مسئولان محترم بهتر است در نظر داشته باشند که اعتراضات صنفی از جمله اعتراضات بازنشستگان در سال‌های اخیر به واسطه همین ناامیدی بروز کرده و با ادامه این رویه و حل نکردن مشکلات، می‌تواند تبعات قابل توجهی داشته باشد. لازم است که هرچه سریعتر با اقدام عملی و قابل لمس برای مردم این پیام به جامعه داده شود که اینجا کسی به فکر بازنشستگان است و آنها در میان انبوهی از مشکلات اقتصادی به حال خود رها نشده و فراموش نشده‌اند.

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق‌ها چیست؟
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به تاخیر در واریز حقوق مهرماه این سازمان گفت: هر ماه، واریز حقوق این قشر از بیستم هر ماه براساس حروف الفبا آغاز می‌شد، اما متأسفانه هنوز حقوق این افراد واریز نشده است.

علی دهقان‌کیا درباره مشکلات مربوط به تاخیر در واریز حقوق مهرماه گفت: با توجه به اینکه قرار بود حقوق بازنشستگان از بیستم مهرماه واریز شود، انتظار داریم این پرداخت‌ها در همان زمان آغاز گردد. این تأخیر باعث استرس و نگرانی زیادی برای بازنشستگان شده است که هر روز به دلیل عدم واریز حقوق با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی همچنین با انتقاد از عدم ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مسئولان تأمین اجتماعی باید سهمیه‌ها و اسامی قرعه‌کشی وام بازنشستگان را به‌طور رسمی اعلام کنند تا سهمیه هر استان مشخص شود. به‌طوری که در هر مرحله از تسهیلات قرض‌الحسنه، ۴۰ هزار نفر دریافت‌کننده تسهیلات هستند و علی‌رغم اینکه قرار بود امروز ثبت‌نام آغاز شود، این موضوع به تعویق افتاده است.

دهقان‌کیا ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر در خصوص حقوق و وام بازنشستگان تعیین تکلیف شود تا این قشر زحمت‌کش از نگرانی و استرس خارج شوند و بتوانند زندگی خود را به‌صورت عادی پیش ببرند.

واریز حقوق‌ها از امروز؟
بعد از شوکی که اعلام تاخیر پرداخت حقوق‌ها به بازنشستگان وارد کرد، اعلام شد که پروسه واریزی‌ها از امروز آغاز خواهد شد.بر این اساس پرداخت مستمری بخش اول از بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف «الف» شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف «الف» نیز روز ۲۲ مهر ماه پرداخت خواهد شد.
برچسب ها: بازنشستگان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها