کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موشک «فالکون ۹» برای پرواز مجدد مجوز گرفت

21 مهر 1403 ساعت 17:07


گروه علمی: موشک «فالکون ۹» که فعالیت‌های آن از ۲۸ سپتامبر متوقف شده بود، برای دوباره پرواز کردن مجوز گرفت.به گزارش ایسنا، «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) مجوز بازگشت موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) را به پرواز صادر کرده است.
 

 فعالیت فالکون ۹ از ۲۸ سپتامبر متوقف شده بود زیرا موشک هنگام پرتاب ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۹»(Crew-9) برای ناسا دچار مشکل شد. گفتنی است که فالکون ۹ در روز هفتم اکتبر کاوشگر «هرا»(Hera) اروپا را برای بازرسی یک سیارک پرتاب کرد اما این یک استثنا بود که اداره هوانوردی فدرال آمریکا اجازه آن را صادر کرده بود.

مقامات اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه روز جمعه خود گفتند: اداره هوانوردی فدرال آمریکا در ۱۱ اکتبر به اسپیس‌ایکس اطلاع داد که موشک فالکون ۹ مجاز به بازگشت به پروازهای عادی است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا یافته‌های حاصل از تحقیقات و اقدامات اصلاحی اسپیس‌ایکس را برای حادثه ناگواری که در مأموریت کرو-۹ رخ داد، بررسی کرد و پذیرفت.

حادثه کرو-۹ که بر موفقیت ماموریت تأثیری نداشت اما به سقوط مرحله بالایی موشک به بیرون از منطقه برنامه‌ریزی‌شده منجر شد، سومین حادثه فالکون ۹ در کمتر از سه ماه بود.اسپیس‌ایکس همچنان منتظر تایید اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای پنجمین پرواز آزمایشی موشک بزرگ «استارشیپ»(Starship) خود است که آن را برای کمک به بشریت در رسیدن به ماه و مریخ توسعه می‌دهد.

این شرکت متعلق به «ایلان ماسک»(Elon Musk) امیدوار است که ماموریت استارشیپ را در روز یکشنبه ۱۳ اکتبر پرتاب کند و مطمئن است که این هدف محقق خواهد شد. اسپیس‌ایکس روز جمعه در حساب ایکس خود نوشت: ما انتظار داریم مجوز قانونی به موقع برسد تا موشک در روز ۱۳ اکتبر پرواز کند.
 


کد مطلب: 495503

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495503/موشک-فالکون-۹-پرواز-مجدد-مجوز-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir