گروه اقتصادی: تا همین چند سال پیش، فروشهای حضوری کارگاههای تولیدی کوچک و خانگی محدود میشد به جشنوارههایی که گاهی شهرداری یا دیگر نهادها در پارکها برگزار میکردند که معمولا زیر چادر و داربست بودند یا حتی در شکل بهتر آن، چند جشنوارهای که در بوستان گفتگو در فضای زیباتر و محترمانهتر برای فروشنده و خریدار برگزار شد.
به گزارش تابناک،اما این روزها همه چیز فرق کرده. چه بسا بهتر شده. به حرکتهای دولتی که چندان امیدی نیست و معمولا شلختگی و بینظمی از سر و روی برنامهها میبارد. حتی مثلا در بخش پوشاک نمایشگاه قرآن هم که در مصلی تهران برگزار میشود معمولا نظم چشمنوازی دیده نمیشود. حالا شغل جدیدی ایجاد شده که شاید بتوان اسمش را گذاشت: برگزار کننده ایونت، یا مجری ایونت یا هر چیزی مشابه آن.
کار برگزارکنندگان ایونت چیست؟
کسانی که قدرت اجرایی مناسب دارند یا حتی تیم خوبی برای اجرا میتوانند در اختیار داشته باشند، این شغل را متناسب با نیازهای جامعه امروز تعریف و به عبارتی ایجاد کردهاند. خانمها خودشان اهل فضای مجازی هستند. آنها پیچها یا کانالهای معرفی خوبی دارند که از طریق آن به دیگر تولیدکنندگان خانگی یا کارگاههای کوچک اطلاعرسانی میکنند و سالنی را اجاره میکنند و میز و رگال لباس در اختیار فروشندهها قرار میدهند و برنامه یا ایونتی را در طی دو یا سه روز برگزار میکنند. الان هر کدام از این برگزارکنندگان ایونت به یک ویژگی مشهورند.
مثلا یکیشان مهارت خوبی در رزرو کردن سالنهای خوب در مکانهای معتبر و گرانقیمت و مهم دارد، یکیشان شهرت زیادی در نوع پذیرایی و ارائه خدمات دارد، یکیشان خیلی خوب بلد است که تبلیغات بگیرد و اینفلوئنسرهای دیگر را دعوت کند تا میزان حضور مشتریها و بازدیدکنندگان زیاد شود و... خلاصه، آنقدر تنوع در حال افزایش است که هر تولیدکننده میتواند متناسب با نیاز و البته جیب خودش، یکی از این برگزارکنندگان ایونت را انتخاب کند و محصولاتش را در برنامه او به فروش برساند.