کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبی در صدر لیست بهترین هاب رمزارزی جهان

22 مهر 1403 ساعت 13:09


گروه اقتصادی: یکی از شرکت‌های فعال در بازارهای مالی، گزارش جدیدی از بهترین هاب‌های رمزارزی جهان، منتشر کرده است.به گزارش تجارت نیوز، بر اساس گزارش اخیری که توسط شرکت Social Capital Markets منتشر شده است، سه کشور / شهر به‌عنوان بهترین هاب‌های رمزارزی جهان معرفی شده‌‌اند. در این مطالعه، فاکتورهایی مانند شفافیت حقوقی، سیاست‌های مالیاتی، میزان انطباق میزان پذیرش رمزارزها و تعداد شرکت‌های رمزارزی ثبت شده، در نظر گرفته شده‌اند. 

دبی؛ بهترین هاب رمزارزی جهان
بر اساس فاکتورهای مورد بررسی در این مطالعه، شهر دبی موفق به کسب امتیاز 79 از 100 شده است. دلیل موفقیت این شهر، رگولاتوری مناسب و حمایت از کسب و کارهای بلاکچینی عنوان شده است. مرکز چندکالایی دبی (DMCC)، به‌عنوان یکی از موتورهای محرک این صنعت، مرکز رمزارزی و سکوی پرتابی برای پروژه‌های بلاکچینی در این کشور ایجاد کرده است. دو نهاد دارایی‌های دیجیتال (VARA) و ناظر مالی دبی (DFSA) نیز وظیفه رگولاتوری این صنعت را بر عهده دارند. 

موفقیت سوئیس و کره جنوبی
در کنار دبی، کشور سوئیس با بیش از 900 شرکت رمزارزی، موفق به کسب امتیاز 75 شده و در رتبه دوم قرار گرفت. سیاست‌های مالیاتی سوئیس، شامل مالیات 7.8 درصدی بر عایدی سرمایه برای سرمایه‌گذاران بلندمدت و مالیات 12 تا 21 درصدی برای شرکت‌ها است. همین نرخ مالیاتی باعث ایجاد فضای رقابتی برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های رمزارزی شده است. همچنین، نهاد نظارتی بازارهای مالی سوئیس (FINMA) چارچوب قانونی مشخص و یکپارچه‌ای را برای این صنعت تدوین کرده است که باعث ایجاد اعتماد میان کسب و کارها شده است. بیش از 400 شرکت سوئیسی، رمزارزها را به‌عنوان روش پرداختی قبول می‌کنند که نشان دهنده انطباق و پذیرش بالای این دارایی‌های دیجیتال در سوئیس است. 

پس از دبی و سوئیس، کره جنوبی موفق به کسب رتبه سوم در این تحقیق شده است. این کشور تا سال 2025، دریافت مالیات شرکت‌های رمزارزی را به‌تعویق انداخته است و مالیات بر عایدی سرمایه معاملات رمزارزی را نیز حذف کرده است. همچنین، با چارچوب قانونی مناسب، فضایی برای خلاقیت در حوزه مالی و رمزارزی، ایجاد شده است. بیش از 376 شرکت رمزارزی در کره جنوبی فعال هستند و بانک مرکزی این کشور نیز در حال انجام تحقیقات برای عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است. 

دیگر هاب‌های رمز ارزی جهان در کدام کشورها قرار دارند؟
در کنار دبی، سوئیس و کره جنوبی، کشورهای سنگاپور، ایالات متحده آمریکا و پرتغال نیز در این گزارش تحقیقاتی، به‌عنوان کشورهای دوستدار رمزارز معرفی شده‌‌اند. سنگاپور با کسب امتیاز 72 و بودجه تحقیقاتی 8.9 میلیون دلاری برای حمایت از کسب و کارهای رمزارزی توانسته در چندسال گذشته، تبدیل به یکی از هاب‌های رمزارزی در جهان شود. 


 


کد مطلب: 495641

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495641/دبی-صدر-لیست-بهترین-هاب-رمزارزی-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir