کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هریس و ترامپ  یکدیگر را زیر سوال بردند

22 مهر 1403 ساعت 14:31


گروه بین الملل: همزمان با انتشار رکوردهای پزشکی کامالا هریس، او و دونالد ترامپ آمادگی ذهنی یکدیگر را زیر سوال برده‌اند.
پزشک رسمی کامالا هریس در نامه‌ای گفته است که وضع سلامتی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «عالی» است و او «مقاومت جسمی و روحی» لازم برای خدمت به عنوان رئیس جمهور را دارد.جاشوا سیمونز، سرهنگ ارتش آمریکا و پزشک معاون رئیس جمهور، در نامه خود به سابقه آلرژی در  هریس اشاره کرد اما گفت که «به خوبی تحت کنترل است.»آخرین معاینه  هریس در ماه آوریل انجام شد و دکتر سیمونز اشاره کرد که در پی آن ویزیت مشکل خاصی کشف نشد و فشار خون و ضربان قلب او را عادی توصیف کرد.
با این حال او گفت که کامالا هریس دارای پیشینه خانوادگی سرطان روده بزرگ از طرف خانواده مادری است و افزود که او کلیه مراقبت‌های پیشگیرانه مثل کولونوسکوپی را دنبال کرده است.
شایامالا گوپالان، مادر  هریس، در سال ۲۰۰۸ در سن ۷۰ سالگی در اثر سرطان روده درگذشت. او متخصص بود و درباره سرطان پستان تحقیق می‌کرد.دکتر سیمونز نوشت که  هریس، ۵۹ ساله، «علیرغم مشغله زیاد یک زندگی سالم و فعال» دارد و ورزش‌های هوازی و تمرین‌های استقامت انجام می‌دهد.
درحالی که کمتر از یک ماه به انتخابات آمریکا مانده است،  هریس امیدوار است که افشای وضع سلامتی‌اش باعث فشار بر رقیب او دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه شود.
 ترامپ، ۷۸ ساله، اغلب به جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا - زمانی که هنوز نامزد حزب دموکرات بود - حمله می‌کرد که بیش از حد پیر است و از او می‌خواست تست‌های سلامت قوای شناختی انجام دهد.
اما حالا که  هریس نامزد حزب است، دموکرات‌ها امیدوارند با برگرداندن ورق، سن و سلامت  ترامپ را زیر سوال ببرند. هریس  پیش از سفری به کارولینای شمالی آمادگی ذهنی دونالد ترامپ را زیر سوال برد.سخنگوی  هریس به نقل از او گفت: «من از مردم دعوت می‌کنم تجمع‌های انتخاباتی ترامپ را تماشا کنند و خود در مورد آمادگی ذهنی او نتیجه‌گیری کنند.»
«خواهید دید که چگونه منحرف می‌شود و بر نیازهای مردم آمریکا تمرکزی ندارد.» ترامپ در ماه اوت به شبکه سی‌بی‌اس، شریک کاری بی‌بی‌سی در آمریکا، گفت که دکترش در تازه‌ترین معاینات پزشکی به او «نمره عالی» داده است.با این حال  ترامپ هرگز رکوردهای جامع پزشکی خود را منتشر نکرده است.
کمپین او  گفت که معاینات پزشک شخصی و پزشکی که بعد از تلاش برای سوءقصد در باتلر پنسیلوانیا او را معاینه کرد نشان می‌دهد که «وضع سلامتی او بی‌نظیر و عالی» است.
استیون چونگ مدیر ارتباطات این کمپین همچنین به یک نامه پزشکی نوامبر ۲۰۲۳ اشاره کرد که می‌گفت نتایج معاینات پزشکی  ترامپ «همگی در بازه عادی قرار دارد و نتیجه معاینات سلامت قوای شناختی او استثنایی است.»او در سال ۲۰۱۵ زمانی که نامزد انتخابات بود به جای انتشار رکوردهای پزشکی خود نامه‌ای از دکترش منتشر کرد که می‌گفت او «سالم‌ترین شخص تا امروز خواهد بود که رئیس جمهور می‌شود.»در سال ۲۰۱۸ کاملترین جزئیاتی که درباره سلامت او وجود دارد را دکتر رانی جکسون، پزشک کاخ سفید، منتشر کرد و گفت که وضع سلامتی  ترامپ «عالی» است.دکتر جکسون در آن زمان گفت که نتایج معاینه قلبی-عروقی، سر، گوش، بینی و گلو همگی عادی است.او گفت که  ترامپ در آن زمان چند دارو از جمله کرِستور برای کاهش کلسترول، آسپیرین برای سلامت قلب و عروق، و پروپیشیا برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کرد. ترامپ  در یک میزگرد در نوادا شرکت کرد که در آن به مسائلی مثل مهاجرت، تورم، هوش کامالا هریس، و خروج جو بایدن از رقابت‌ها پرداخت.او گفت: «او را (جو بایدن) سرنگون کردند. این اتفاقی بود که افتاد. به نظر ما یک کودتا بود.»
«راستش را بخواهید، کامالا بدتر از بایدن است. بایدن باهوش‌تر است. باور می‌کنید؟... اما فکر می‌کنم اتفاقی که برای او (بایدن) افتاد وحشتناک بود.»
گزارش می‌شود که مشاوران  ترامپ او را ترغیب کرده‌اند به جای حملات شخصی به هریس بر سیاستگذاری تمرکز کند.
او در سخنان تازه خود ادعا کرد که آمریکا «بدترین مرز در تاریخ جهان را دارد» و سپس به «توافق جدید سبز» حمله کرد که یک طرح مقابله با تغییر اقلیم است که برخی دوکرات‌ها در کنگره مطرح کرده‌اند.او گفت: «تنها چیزی که در آن موفق هستند اتلاف پول در زمینه کلاهبرداری تازه سبز است.»
دموکرات‌ها می‌گویند که حرکت به سوی انرژی‌های پاکیزه و ترک نفت، علیرغم هزینه بالا، گامی ضروری برای مقابله با تغییر اقلیم و آثار بسیار پرهزینه آن است.
دانشمندان می‌گویند که با گرمایش زمین که بشر مسئول آن است، رویدادهای ویرانگر آب و هوایی مثل توفندها شدیدتر و فراوان تر شده‌اند.
 ترامپ در پایان سخنانش گفت: «مساله بقای کشور ماست، چون آدم‌هایی خیلی احمق و احتمالا شروری آن را اداره می‌کنند که نباید این طور باشد.»
همزمان روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که  ترامپ در ماه سپتامبر در ملاقاتی خصوصی با اهداکنندگان بزرگ مالی به کمپین خود از شکاف مالی با کمپین رقیب شکایت کرد.
مگی هابرمن و جاناتان سوان در این گزارش نوشتند که  ترامپ در یک مراسم شام خصوصی در برج ترامپ  هریس را «عقب مانده ذهنی» توصیف کرد و ابراز سرخوردگی کرد که باید وقت زیادی را صرف جمع‌آوری کمک مالی به جای شرکت در تجمع‌های انتخاباتی کند.کامالا هریس و گروه‌های مستقل هوادار او موسوم به «کمیته‌های عمل سیاسی» در کمتر از سه ماه از زمان نامزدی او یک میلیارد دلار جمع آوری کرده‌اند.برتری مالی اما پیروزی را تضمین نمی‌کند. برای مثال هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ پول خیلی بیشتر از  ترامپ جمع کرد اما انتخابات را باخت.

 


کد مطلب: 495675

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495675/هریس-ترامپ-یکدیگر-زیر-سوال-بردند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir