کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خسارت حمله ایران به اموال شهروندان اسرائیلی 

22 مهر 1403 ساعت 21:33


گروه بین الملل: داده‌های ارائه شده از سوی سازمان مالیاتی اسرائیل نشان می‌دهد حمله اخیر  ایران بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد شِکِل (معادل ۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار) به اموال خصوصی شهروندان اسرائیلی خسارت زده است.
پایگاه خبری بلومبرگ  نوشت این شدیدترین خسارت ناشی از یک حمله به اسرائیل از زمان آغاز مناقشه کنونی در هفتم اکتبر سال گذشته به شمار می‌رود. ایران شامگاه ۱۰ مهر با حدود ۲۰۰ موشک بالستیک خاک اسرائیل را هدف قرار داد. این دومین حمله مستقیم ایران به اسرائیل بود.
از آن زمان تاکنون، شهروندان اسرائیلی حدود دو هزار و ۵۰۰ درخواست برای دریافت خسارت ناشی از این رویداد ثبت کرده‌اند.بیش از نیمی از این درخواست‌ها به خسارت وارد شده به آپارتمان‌ها و چند کسب و کار در مناطق شمالی تل‌آویو مربوط است.
بر اساس داده‌های شرکت‌های بیمه، شهر هود هَشارون یکی از کانون‌های اصلی حمله اخیر ایران بود و به بیش از هزار خانه در این شهر آسیب وارد شد.یکی دیگر از کانون‌های دیگر حمله موشکی  ایران، مجموعه‌ای تجاری و مسکونی در نزدیکی ساحل شمال تل‌آویو بود که در آن، ده‌ها آپارتمان و یک رستوران خسارت دیدند.
سایر خسارت‌ها در این رویداد در برخی دیگر از نقاط مرکزی اسرائیل به بار آمد که از آن جمله می‌توان به هدف قرار گرفتن یک مدرسه خالی اشاره کرد.
بلومبرگ افزود هنوز مشخص نیست چه میزان از خسارت‌ها ناشی از اصابت مستقیم پرتابه‌های ایران بوده و چه میزان بر اثر سقوط تکه‌های موشک‌های رهگیری ‌شده به بار آمده است.
بلومبرگ در ادامه مطلب خود نوشت داده‌های اعلام شده از سوی سازمان مالیاتی اسرائیل، خسارات وارده به دو پایگاه هوایی نواتیم و تل نوف را شامل نمی‌شوند.پیش‌تر  روزنامه واشینگتن پست گزارش داد ۲۰ موشک جمهوری اسلامی به پایگاه نواتیم و سه موشک به پایگاه تل نوف برخورد کردند.
 


کد مطلب: 495720

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495720/خسارت-حمله-ایران-اموال-شهروندان-اسرائیلی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir