کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فصل جدید بازار اجاره مسکن

چرا بازار اجاره مسکن روی خوش نمی‌بیند؟

23 مهر 1403 ساعت 12:15


گروه اقتصادی: تنش سیاست خارجی ایران، یک صفحه دیگر از تورم در بازار همیشه ملتهب مسکن را ورق زد، به طوری که در بخش‌هایی از پایتخت مردم برای اجاره یک واحد آپارتمان ناگزیر با تورم حدود ۵ تا ۱۰ درصدی دیگر قیمت اجاره بها مواجه شده‌اند.

 
به گزارش اقتصاد24؛هادی سرخوش، کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن  درباره وضعیت فعلی بازار اجاره گفت: طی یک ماه گذشته بازار اجاره به دنبال تنش‌های سیاسی، تورم غیر واقعی را تجربه کرده است به طوری که در اولین ماه فصل پاییز که تا حدودی سکوت جابجایی در تهران حاکم شده، اما گرانی اجاره مسکن ادامه دارد.وی گفت: نگاه مردم به تامین مکانی امن و ارزان تغییر نکرده، اما وضعیت بازار به موجب تورم در بازار همچنان ملتهب مانده است.

فصل جدید بازار اجاره مسکن
سرخوش با اشاره به اینکه شایعات برای جنگ بین ایران و اسرائیل هر روز شعله ورتر می‌شود، گفت: این وضعیت بازار گرمی خوبی را برای برخی مناطق در پی داشته است. عده‌ای به دنبال گریز از مراکز حساس در جستجوی مسکنی مناسب در مناطق خاص هستند که این موضوع فصل جدیدی را برای بازار اجاره مسکن به وجود آورده است.

این فعال و کارشناس بازار مسکن با تاکید بر اینکه با وجود بازار داغ شایعات وضعیت بازار مسکن مانند سایر بازار‌های ضروری، برهم ریخته می‌شود، گفت: مردم در این فصل از سال خیلی در تکاپوی جابجایی خانه نیستند، اما به دلیل برخی از خبر‌های غیر موثق و احتمال جنگ افروزی رژیم صهیونیستی، برخی به این وضعیت واکنش نشان داده و به دنبال اجاره مسکن در برخی از مناطق شهر تهران هستند.
وی گفت: به هر حال اگر بازار مسکن وضعیت مناسبی داشته باشد هیچ گاه به چند شایعه نباید نوسان قیمت و تورم جدیدی را تجربه کند. اگر شرایط با همین روال پیش برود قطعا وضعیت بازار اجاره بها برای ماه‌های پایانی سال خیلی خوب نخواهد بود.

به گفته این تحلیلگر بازار مسکن، دولت قبل از وقوع هر اتفاقی باید درصدد بازگشت آرامش به بخش اجاره بهای مسکن باشد. اینجاست که باید با سختگیری بیشتر به دنبال آرامش بخشی به این بازار پُرتقاضا باشد.


کد مطلب: 495810

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495810/چرا-بازار-اجاره-مسکن-روی-خوش-نمی-بیند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir