کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زلنسکی کره شمالی را متهم کرد

23 مهر 1403 ساعت 16:19


گروه بین الملل: رئیس‌جمهور اوکراین، کره شمالی را متهم کرد که با ارسال نیرو به روسیه کمک نظامی می‌کند و گفت که با توجه به انتقال نیرو و سلاح از پیونگ‌یانگ به روسیه باید روابط دفاعی کی‌یف با شرکایش تغییر کند.
ولودیمیر زلنسکی گفت: «ما شاهد افزایش همکاری بین روسیه و رژیم‌هایی مانند کره شمالی هستیم و این فقط در مورد ارسال سلاح نیست. در واقع مسئله انتقال نیروهای انسانی از کره شمالی به نیروی نظامی روسیه است».او سپس تاکید کرد: «بدیهی است که در چنین شرایطی، باید روابط اوکراین با شرکایش گسترش یابد و خط مقدم نیز نیاز به حمایت بیشتری دارد».
پیشتر کره جنوبی نیز اعلام کرده بود که کره شمالی احتمالا برخی پرسنل نظامی خود را برای کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین اعزام کرده و گفته بود که این احتمال وجود دارد که پیونگ‌یانگ در نظر دارد نیروهای بیشتری نیز اعزام کند.اظهارات رئیس جمهور اوکراین چند روز پس از سفر او به پایتخت چندین کشور اروپایی برای درخواست کمک‌های نظامی و مالی بیان می‌شود. زلنسکی از جمله به برلین، لندن و پاریس سفر کرد تا درخواست کمک نظامی مستمر را در حالی مطرح کند که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد.
او  گفت: «وقتی درباره توانایی‌های بلندمدت‌تر برای اوکراین و تامین تسلیحات بیشتر برای نیروهایمان صحبت می‌کنیم، منظور فقط یک فهرست از تجهیزات نظامی نیست».
رئیس جمهور اوکراین افزود: «این در مورد افزایش فشار بر متجاوز است که قوی‌تر از حد تحمل روسیه باشد و نیز از یک جنگ بزرگتر جلوگیری کند.»همزمان مقامات اوکراینی نیروهای روسیه را به اعدام ۹ سرباز اسیر شده در منطقه مرزی کورسک و نقض «همه قوانین و عرف جنگی» متهم کرده‌اند.مقامات اوکراینی می‌گویند: اطلاعات به دست آمده حاصل تحلیل‌‌های میدانی اوکراین از داده‌های وبسایت DeepState است که فیلم‌ پهپادهایی را منتشر کرده، که ظاهراً سربازان کشته شده را نشان می‌دهد.دیمیترو لوبینتس، کمیسر حقوق بشر اوکراین نیز گفته است که در رابطه با این اتهامات به سازمان ملل و صلیب‌ سرخ نامه نوشته است.او دو ماه پیش نیز از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل خواسته بود درباره تصویری که به طور گسترده در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده بود، تحقیق کنند. تصویری که به گفته او احتمالاً نشان می‌داد یک اسیر جنگی اوکراینی توسط نیروهای روسی کشته و تکه‌تکه شده است.

 


کد مطلب: 495872

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495872/زلنسکی-کره-شمالی-متهم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir