کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلاتکلیفی عجیب شمشیربازی سابر

23 مهر 1403 ساعت 17:34


گروه ورزشی: تیم ملی شمشیربازی سابر در حالی که کمتر از یک ماه دیگر باید فصل جدید مسابقات بین‌المللی را آغاز کند همچنان بدون مربی و بدون اردو است.به گزارش ایسنا، جام جهانی شمشیربازی الجزایر که اولین مسابقه فصل جدید شمشیربازی است از ۱۷ آبان آغاز می‌شود اما در حال حاضر تیم ملی شمشیربازی نه اردو دارد و نه سرمربی. حتی مشخص نیست تیم با چه ترکیبی به مسابقات می‌رود. دوباره قرار است همان ترکیب همیشگی (علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد
باهر) به مسابقات اعزام شود یا مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد تا نفرات جدیدی نیز جایگزین شوند؟
 

تمام این سوالات در مورد وضعیت بلاتکلیف تیم سابر مطرح است و این در شرایطی است که این تیم باید در فصل جدید مسابقات به دنبال حفظ رنکینگ جهانی خود نیز باشد.رییس فدراسیون در تازه‌ترین اظهار نظر در مورد انتخاب مربی گفت: "در اسلحه سابر  کار سختی برای پیدا کردن مربی طراز اول وجود دارد. در تلاش هستیم و دو، سه مذاکره جدی را پیش بردیم. با مربی ایتالیایی مذاکره داشتیم اما عدد بالایی را درخواست کرده است. او با کشور دیگری قرارداد دارد و باید منتظر باشیم تعیین تکلیف کند. ترکیب مربی خارجی و داخلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و سعی می‌کنیم تا مسابقات الجزایر تعیین تکلیف شود. بازیکنان هم در حال حاضر تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهند."

نکته مبهم در صحبت‌های رییس فدراسیون استفاده از ترکیب مربی خارجی و داخلی است. در واقع مشخص نیست بالاخره سرمربی ایران خارجی خواهد بود یا ایرانی و چگونه قرار است این دو نفر با هم همکاری داشته باشند؟ مربی ایرانی تنها دستیار است یا می‌تواند در امور فنی تصمیم گیرنده هم باشد؟
مربی خارجی که بخواهد در ایران مستقر شود قطعا هزینه بالایی برای تیم ملی به دنبال دارد  و فدراسیون می‌تواند از پس هزینه آن برآید یا دوباره قرار است داستان کریسین بائو تکرار شود و تنها اسما مربی ایران باشد؟

از طرفی اگر قرار است مربی داخلی هم به خدمت گرفته شود چرا تا الان این  مربی  انتخاب نشده است تا حداقل اردوها آغاز شود. فدراسیون بعد از المپیک پاریس فرصت زیادی برای حل این مشکل داشته اما روزهای زیادی را از دست داد. در حال حاضر هم این بلاتکلیفی طولانی شده است و ممکن است تاثیر خود را روی عملکرد تیم در مسابقات بگذارد.


کد مطلب: 495891

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495891/بلاتکلیفی-عجیب-شمشیربازی-سابر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir