کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آماده‌باش ارتش تایوان همزمان با مانور چین 

23 مهر 1403 ساعت 20:25


گروه بین الملل: تایوان رزمایش نظامی گسترده چین در اطراف این جزیره را اقدامی «غیرمنطقی و تحریک‌کننده» خوانده و محکوم کرده است.
پکن که تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند، می‌گوید این رزمایش هشداری علیه اقدامات جدايی‌طلبانه است.تصور می‌شود که رزمایش چین در نزدیکی سواحل این جزیره در پاسخ به سخنان ویلیام لای، رئیس جمهور تایوان باشد که گفته بود دولتش تسلط و کنترل چین را نخواهد پذیرفت.کشتی‌های جنگی و جت‌های جنگنده چین در این رزمایش شرکت کرده‌اند و اعلام شده این مانور در ۹ نقطه در اطراف جزیره و با شبیه‌سازی حمله به تایوان برگزار شده است.وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای مانور نظامی چین را محکوم و اعلام کرده است که آماده دفاع از این جزیره است.
وزارت دفاع تایوان چین را به تهدید امنیت و ثبات منطقه متهم کرده و به نیروهایش دستور داده است که پاسخی دهند که «باعث تشدید وضعیت» یا رویارویی مستقیم شود.
وزارت دفاع به تمام نیروهای مسلح تایوان دستور داده که قوای خود را بازبینی کنند و مناطق دفاعی این جزیره در حالت هشدار و آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
آمریکا متحد اصلی تایوان هم هشدار داده که اقدامات چین می‌تواند به تشدید وضعیت بیانجامد.همزمان با مانور نظامی چین، گارد ساحلی این کشور ناوگانی از کشتی‌ها را برای انجام «بازرسی» به اطراف جزیره تایوان اعزام کرده است.این رزمایش تنها چند روز پس از سخنرانی تند و تیز رئیس‌جمهور تایوان صورت می‌گیرد که گفته بود دولت او کنترل چین را نمی‌پذیرد.
چین گفته این رزمایش «هشدار» برای کسانی است که به دنبال استقلال جزیره خودگردان دموکراتیک تایوان هستند.
دولت چین هرگز حاکمیت تایوان را به رسمیت نشناخته و مدعی است که این جزیره بخش جدا شده‌ای از سرزمین اصلی است که باید به هر طریق ممکن به چین بازگردد.
نیروی دریایی چین در ماه‌های اخیر چند مانور نظامی مشترک با روسیه برگزار کرده است.
ماه گذشته ناوهای چینی و روسی در یک مانور دریایی در شمال غرب اقیانوس آرام «عملیات ضد زیردریایی و پدافند هوایی» انجام دادند.
این مانورها در راستای استحکام روابط بین پکن و مسکو و همکاری نظامی بین دو کشور انجام می‌گیرند.
 


کد مطلب: 495914

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/495914/آماده-باش-ارتش-تایوان-همزمان-مانور-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir