به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۹۵۹۷۷

سریال «صدسال تنهایی» به‌زودی پخش می‌شود

سریال «صدسال تنهایی» به‌زودی پخش می‌شود
گروه فرهنگی: نخستین پوستر سریال مورد انتظار «صد سال تنهایی» به تازگی منتشر شده است. این سریال برگرفته از شاهکار ادبی گابریل گارسیا مارکز است که قرار است در ۱۶ قسمت از شبکه نتفلیکس از ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) پخش شود.
به گزارش  صبا، این رمان اسپانیایی زبان که چاپ اول آن به سال ۱۹۶۷ باز می‌گردد، در آرژانتین با تیراژی نزدیک ده هزار نسخه منتشر شد و تمام نسخه‌های چاپ اول در همان هفته اول به فروش رفت.این کتاب تاکنون به ۳۰ زبان ترجمه شده و جایزه نوبل ۱۹۸۲ به خاطر خلق این رمان به مارکز تعلق گرفت.

«صدسال تنهایی» به شرح زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته شده است که با ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت‌های داستان به جادویی شدن روایت‌ها اضافه می‌شود.داستان از زبان سوم شخص حکایت می‌شود و سبک رمان، رئالیسم جادویی است.

هنگامی که نتفلیکس برای اولین بار به سراغ الکس گارسیا لوپز کارگردان آرژانتینی الاصل رفت تا اولین فصل اقتباس از رمان محبوب را کارگردانی کند، او مجبور شد مدتی وقت بگذارد تا به معنای واقعی متن گارسیا مارکز را درک کند.این کارگردان می‌گوید: «گابو همیشه می‌گفت هر آنچه در صد سال تنهایی اتفاق افتاده، بخشی از تربیت او بوده است. وقتی متوجه شدید که وقایع در زندگی روزمره به‌طور باورنکردنی پیش پا افتاده هستند، نحوه اجرای آنها دقیقاً همین است. بنابراین همیشه در مورد اجرای لحظات رئالیسم جادویی به پیش پا افتاده‌ترین شکل بود.»

در سال ۲۰۱۹ خبرها حاکی از آن بود که حق امتیاز ساخت سریال با اقتباس از رمان توسط استریم نتفلیکس خریداری شده است. تا به حال هیچ‌گونه اقتباس نمایشی از این رمان نشده است. همچنین عده‌ای معتقدند ساخت یک مجموعه تلویزیونی خیلی بهتر از یک نسخه سینمایی بر اساس این اثر است.

رودریگو گارسیا، پسر گابریل گارسیا مارکز، تهیه کننده اجرایی این پروژه است.او در این زمینه گفته که پدرش پیشنهادهای فراوانی مبنی بر ساخت اقتباس سینمایی از رمان «صدسال تنهایی» دریافت کرده بود اما از آنجایی که برخی آثار کوتاه مارکز که تبدیل به اثر تصویری شدند و به ماهیت داستان ضربه زدند، از این بابت نگران‌هایی داشت.درباره کتاب «صدسال تنهایی» گفته می‌شود که شاید فیلم‌ناشدنی‌ترین رمان تاریخ باشد و قطعا ساخته شدن سریالی بر اساس آن برای دوستداران سینما و ادبیات بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها