کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار نسبت به افزایش خطر جاسوسی روسیه

24 مهر 1403 ساعت 12:27


گروه بین الملل: روسای اداره حفاظت از قانون اساسی، سرویس اطلاعاتی فدرال و سرویس فدرال ضد جاسوسی نظامی آلمان نسبت به افزایش خطر جاسوسی و تلاش برای بی‌ثباتی در این کشور از سوی روسیه هشدار داده‌اند.
در جلسه علنی استماع کمیته کنترل پارلمانی بوندستاگ؛ مجلس آلمان، سران سه نهاد امنیتی این کشور درباره افزایش خطرات و تهدیدات جاسوسی از سوی روسیه هشدار دادند.
مدیر اداره حفاظت از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی آلمان) (BfV) در این جلسه گفت: «ما شاهد اعمال تهاجمی سرویس‌های امنیتی روسیه هستیم و آنها را رصد می‌کنیم.»
توماس هالدنوانگ در این جلسه افزود: «به خصوص فعالیت‌های جاسوسی و خرابکارانه روسیه در آلمان هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت افزایش داشته است.»
مدیر سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان (BND) نیز در این جلسه تصریح کرد که کرملین غرب و از جمله آلمان را به عنوان رقیب و دشمن می‌بیند. برونو کوهل با اشاره به جنگ اوکراین، فعالیت‌های روسیه در این جنگ را در "سطحی ناشناخته" دانست و افزود: «پوتین خطوط قرمز غرب را امتحان خواهد کرد.»مدیر سرویس فدرال ضد جاسوسی نظامی آلمان (MAD) نیز در این جلسه پارلمانی هشدار داد که تلاش‌ها برای جاسوسی از زیرساخت‌های حیاتی به طور "نگران‌کننده‌ای" زیاد است و نیاز به هوشیاری بیشتر دارد.
مارتینا روزنبرگ افزود: «در این میان ارتش در مرکز توجه قرار دارد، چه برای شفاف‌سازی تحویل تسلیحات آلمان به اوکراین، پروژه‌های آموزشی یا تسلیحاتی و چه برای انتقال احساس ناامنی از طریق اقدامات خرابکارانه.»
هر سه مدیر سرویس‌های مخفی آلمان هشدار دادند که نهادهای امنیتی باید به مهارت‌های لازم برای دفع خطرات مجهز باشند. روزنبرگ گفت، امیدوار است که این روند "منطبق با واقعیت وضعیت حقوقی باشد تا بتوانیم مأموریت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم".
نانسی فزر، وزیر کشور آلمان پیشتر در برنامه تلویزیونی  با عنوان "گزارش از برلین" اعلام کرده بود که جاسوسی و خرابکاری روسیه را نباید دست کم گرفت. این سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات گفت: «ما شاهد یک تهدید بزرگ از جانب روسیه هستیم. به همین دلیل تدابیر دفاعی مربوطه تشدید شده‌اند.»او از جمله به استقرار برنامه‌ریزی شده واحد ویژه پلیس فدرال آلمان GSG 9 در دریای بالتیک اشاره و همچنین تاکید کرد که پایگاه‌های ارتش آلمان باید بهتر محافظت شوند.
وزیر کشور آلمان تصریح کرد که برای جلوگیری از حملات سایبری روسیه "به اختیارات بیشتری نیاز است".
 


کد مطلب: 496001

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496001/هشدار-نسبت-افزایش-خطر-جاسوسی-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir