به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۹۶۱۴۵

سفر عراقچی به این سه کشور قطعی شد

سفر عراقچی به این سه کشور قطعی شد
گروه فیلم: وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌ها با کشورهای منطقه در راستای توقف نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل و در دور چهارم این سفرها به اردن، مصر و ترکیه سفر می‌کند.به گزارش فارس، دور چهارم سفرهای سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه به منطقه از امروز (چهارشنبه) ۲۵ مهرماه آغاز می‌شود. اردن، مصر و ترکیه مقاصد این سفرها هستند. 
 
اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در همین ارتباط از ادامه سفرهای سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه به منطقه خبر داد و با اعلام اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای صلح و ثبات منطقه ادامه دارد، گفت که سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌ها با کشورهای منطقه به منظور توقف نسل کشی، جنگ و جنایت، به اردن و مصر و ترکیه سفر خواهد کرد. 
 
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین روز جمعه ۲۷ مهرماه در سومین نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ درباره قفقاز جنوبی در استانبول شرکت خواهد کرد.عراقچی سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران از سفرش به برخی پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: «تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ به منطقه است.» 

عراقچی در دور نخست سفرهایش به منطقه به لبنان و سوریه، در دور دوم به عربستان و قطر و در دور سوم به عراق و عمان سفر کرد. عراقچی ۱۳ مهرماه دور اول این سفرها را از بیروت شروع کرد و ۱۴ مهر به دمشق رفت. دور دوم این سفرها چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ مهرماه به ریاض و از آنجا به دوحه انجام شد. سفر وزیر امور خارجه در دور سوم و در ایستگاه نخست به عراق در روز یکشنبه ۲۲ مهرماه صورت گرفت و او یکشنبه شب پس از ترک بغداد به مسقط رفت و دوشنبه ۲۳ مهرماه در عمان با مقامات این کشور درباره اوضاع جاری در منطقه و تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداخت.
....
برچسب ها: عباس عراقچي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها