کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک اتفاق جذاب دیگر برای سردار آزمون

25 مهر 1403 ساعت 11:00


گروه ورزشی:  تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدارش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد امارات به مصاف قطر رفت و با نتیجه چهار بر یک این تیم را درهم‌کوبید. این دیدار نخستین مصاف دو تیم پس از نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ بود. در آن دیدار تیم‌ملی پذیرای شکست سه بر دو شد تا از صعود به فینال جام ملت‌ها باز بماند.

به گزارش ایسنا،سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، با دو گل و یک پاس گل برابر قطر به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد. او با زدن دو گل توانست شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد ۵۵ برساند تا در کنار روماریو و یوآخیم اشتریش آلمانی قرار بگیرد. آزمون با این تعداد گل بیست‌ویکمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا از حیث تعداد گل محسوب می‌شود.

 
 
آزمون + طارمی = علی دایی
با احتساب ۵۵ گل ملی سردار آزمون و ۵۱ گل ملی مهدی طارمی، زوج خط حمله ایران اکنون روی هم ۱۰۶ گل ملی به ثمر رسانده‌اند و دو گل دیگر می‌خواهند تا با هم بتوانند به رکورد گل‌های ملی علی دایی، شهریار فوتبال ایران، برسند.

در یک‌قدمی باتیستوتا و اتوئو
سردار آزمون با زدن یک گل ملی دیگر به رکورد ۵۶ گل زده ملی ساموئل اتوئو و گابریل باتیستوتا نیز برسد. این دو مهاجم در کنار بدر المطوع کویتی ۵۶ گل ملی در کارنامه دارند و باید دید سردار، ماه آینده در دو بازی بعدی تیم ملی ایران برابر کره شمالی و قرقیزستان می‌تواند جایگاهش را بین مهاجمان گلزن دنیا بالاتر ببرد یا خیر.او که فصل قبل را به صورت قرضی در رم سپری کرد، از ابتدای فصل جاری در شباب الاهلی حضور دارد و در ۹ بازی در تمامی رقابت‌ها ۹ گل برای تیم اماراتی به ثمر رسانده است.

۱۳ گلزن ملی فعال دنیا (بازیکنانی که هنوز فوتبال بازی می‌کنند):
۱- کریستیانو رونالدو ۱۳۳ گل
۲- لیونل مسی ۱۱۲ گل
۳- علی مبخوت ۸۵ گل
۴- روملو لوکاکو ۸۵ گل
۵- روبرت لواندوفسکی ۸۴ گل
۶- نیمار ۷۹ گل
۷- هری کین ۶۸ گل
۸- ادین ژکو ۶۷ گل
۹- ترسال دانگدا ۶۴ گل
۱۰- الکساندر میتروویچ ۵۹ گل
۱۱- محمد صلاح ۵۹ گل
۱۲- المعز علی ۵۷ گل
۱۳- سردار آزمون ۵۵ گل


کد مطلب: 496171

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496171/یک-اتفاق-جذاب-دیگر-سردار-آزمون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir